Tuesday, January 17, 2017

IB (International Baccalaureate)*

သားေလး ေအာင္စာရင္းအေၾကာင္း၊ Perfect Score ရတဲ့အေၾကာင္း စေတးတပ္စ္ေလး တင္လိုက္ေတာ့ IB ဆိုတာ ဘယ္လိုစာေမးပြဲမ်ိဳးလဲ၊ ဘယ္ေက်ာင္းမွာ ဘယ္လိုတက္ရတာလဲ စသည္ျဖင့္ IB နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေျပာျပပါလို႔ မိဘတခ်ိဳ႔က ေမးလာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သားရဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳေပၚမွာ အေျခခံျပီး ကိုယ္သိသေလာက္ ေရးျပပါ့မယ္။ စာက ရွည္ေနလို႔ အားနာတယ္၊ ေအးေအးေဆးေဆး ဖတ္ၾကပါေနာ္။

သားက Primary ေျခာက္ႏွစ္ကို ပံုမွန္အတိုင္း Government School မွာပဲ တက္ပါတယ္။ PSLE ေျဖျပီး အမွတ္ထြက္လာျပီး ေက်ာင္းေရြးၾကေတာ့ သူက ACS (I) – Anglo Chinese School (Independent) ကို လိုခ်င္တယ္လို႔ေျပာျပီး ထိပ္ဆံုးက ေလွ်ာက္ပါတယ္။ (ဒီေနရာမွာ ျဖတ္ေျပာရရင္ သားဟာ အဲဒီ ဆယ့္တစ္ႏွစ္ ဆယ္ႏွစ္ႏွစ္္အရြယ္ေလးထဲက သူ ဘာလိုခ်င္တယ္၊ ဘာလုပ္ခ်င္တယ္၊ ဘာျဖစ္ခ်င္တယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာကို ေရြးခ်ယ္ရမယ္၊ ဘယ္ Information မ်ိဳးကို ဘယ္မွာ ရႏိုင္တယ္၊ ဘယ္သူ႔ကို ေမးရမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိေနခဲ့တာပါ။ အဲဒါ သားရဲ႕ အားသာခ်က္တခုပါပဲ။) ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ေတြ ထြက္လာေတာ့ သူ႔အမွတ္နဲ႔ မွီလို႔ အဲဒီေက်ာင္းကို ဝင္ခြင့္ရပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ပထမ တံခါးတစ္ခ်ပ္ပါ။ PSLE ရမွတ္ေပၚ မူတည္ျပီး သြားစရာလမ္းက Express နဲ႔ IP (Integrated Programme) ဆိုျပီး ႏွစ္ဆင့္ရွိပါတယ္။ အမွတ္မ်ားရင္ IP ေက်ာင္း တန္းသြားလို႔ရပါတယ္။ Express နဲ႔ IP ရဲ႕ ျခားနားခ်က္က Express သမားေတြက Secondary ေလးႏွစ္အၿပီးမွာ O Level ေျဖရပါတယ္။ ၿပီးမွ အဲဒီအမွတ္ေပၚ မူတည္လို႔ Junior College/ Poly/ ITE စသည္ျဖင့္ ျပန္ခြဲပါတယ္။ IP (Integrated Programme) ကေတာ့ IP ေက်ာင္း* ရယ္လို႔ သီးသန္႔ရွိပါတယ္။ cut-off point (အမွတ္) ျမင့္ပါတယ္။ IP ရဲ႕ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ကေတာ့ O Level ေျဖစရာ မလိုတာပါ။ (စိတ္ပူစရာ အဆင့္တဆင့္ ေရာ့သြားတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္) အဲဒီေတာ့ Secondary ေလးႏွစ္ၿပီးရင္ Junior college ႏွစ္ႏွစ္၊ စုစုေပါင္း ေျခာက္ႏွစ္ တဆက္တည္း တက္ျပီး ေက်ာင္းရဲ႕ စနစ္ကို လိုက္လို႔ A Level (သို႔မဟုတ္) IB ေျဖရံုပါပဲ။

သားတို႔ေက်ာင္းက IP ေက်ာင္း၊ ျပီးေတာ့ စာေမးပြဲစနစ္က IBDP ပါ။ IBDP ဆိုတာ International Baccalaureate Diploma Programme - ေျခာက္ႏွစ္အၿပီးမွာ ရမယ့္ Diploma ေပါ့။ လြယ္လြယ္ေျပာရရင္ A Level နဲ႔ ညီမွ်ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ Teaching approach မွာေတာ့ နည္းနည္း ကြာတယ္လို႔ သားက ေျပာပါတယ္။

ကိုယ္ကေတာ့ သားေရြးတဲ့ေက်ာင္းဟာ IP ေက်ာင္းဆိုေတာ့ ၾကားထဲမွာ O Level တဆင့္မရွိတာက တေၾကာင္း၊ အိမ္နဲ႔သိပ္နီးေတာ့ ကိုယ္ မပို႔ႏိုင္ မၾကိဳႏိုင္ရင္ေတာင္ သြားေရးလာေရး လြယ္ကူတာကတေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ (ဘာမွန္း ညာမွန္းမသိခင္မွာပဲ) အဲဒီေက်ာင္းကို သေဘာက်ေနမိပါတယ္။ ရံုးက စလံုးေတြကေတာ့ သားကို အဲဒီေက်ာင္းမွာ ထားမယ္ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းလခ ေဈးၾကီးတယ္၊ ေငြကုန္ေၾကးက် သိပ္မ်ားတယ္၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြ မ်ားတယ္ ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္နဲ႔ ဝိုင္းေျပာၾကတယ္။ Government School မဟုတ္ပဲ Private School ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းလခ မ်ားတယ္ ဆိုတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းလခက Citizen/PR နဲ႔ Student Pass မွာမွ (Asean နဲ႔ Non-Asean) ဆိုျပီး တလကို သံုးရာေက်ာ္ ေလးရာကေန တေထာင့္ႏွစ္ရာေလာက္အထိ အဆင့္ဆင့္ပါပဲ။ အတန္းၾကီးလာရင္ ေက်ာင္းလခလည္း ပိုမ်ားလာပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြ မ်ားတယ္ ဆိုတာလည္း ဟုတ္ (ပံုရ) ပါတယ္။ ေငြကုန္ေၾကးက် သိပ္မ်ားတယ္ ဆိုတာကေတာ့ သူတို႔ ဘာကို ၾကည့္ျပီး ေျပာမွန္း၊ ဘာကို ဆိုခ်င္မွန္း မသိပါ။ ပံုမွန္ ေက်ာင္းလခ၊ စာအုပ္ဖိုးအျပင္ တျခား ကုန္စရာ ထူးထူးေထြေထြ မမ်ားပါ။ အလွဴခံတာလည္း ေျခာက္ႏွစ္လံုးမွာ ႏွစ္ၾကိမ္ပဲ ၾကံဳရပါတယ္။ ဒါကလည္း ကိုယ္ေစတနာရွိသေလာက္ ငါးဆယ္ တရာပဲ ထည့္ခ်င္ ထည့္လို႔ရတဲ့ အလွဴမ်ိဳးပါ။

ကိုယ္ကသာ အိမ္နီးလို႔ နာမည္ရွိတဲ့ေက်ာင္းမို႔ O Level မလိုလို႔ စတဲ့ ေယဘုယ်အခ်က္ေတြနဲ႔ သေဘာက်ေနေပမယ့္ သားမွာကေတာ့ အဲဒီ ACS (I) ေက်ာင္းကို တက္ခ်င္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းက ရွိေနျပီးသားပါ။ ဆရာဝန္၊ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာမွ မလုပ္ခ်င္တဲ့သား၊ စာသိပ္ဖတ္တဲ့သားက Law ကိုေတာ့ အင္မတန္ စိတ္ဝင္စားပါတယ္။ Oxford ကိုလည္း သေဘာက်ပါတယ္။ အဲဒီ အရြယ္ေလးထဲက ၾကီးလာရင္ Law School ပဲ တက္မယ္လို႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။ ACS (I) မွာက Law School တက္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ Humanities Subjects ေတြ သင္ၾကားရာမွာ နာမည္ၾကီးတယ္၊ Junior College အတန္းမွာ Humanities Scholarship* အတန္းလည္း သီးသန္႔ရွိတယ္လို႔ သူ သိထားျပီးသားပါ။

ေျပာခဲ့သလိုပဲ IP တန္းမို႔ သားဟာ Secondary ေလးႏွစ္ အျပီးမွာ O Level ေျဖစရာ မလိုပါဘူး။ Junior College ကို ဆက္တက္ရပါတယ္။ JC အတြက္ သူလိုခ်င္တဲ့ဘာသာတြဲကို သူ႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔သူ ေရြးပါတယ္။ အဲဒီလို ဘာသာတြဲေရြးခါနီးမွာ သားတို႔ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးက မိဘေတြ အားလံုးကို ေခၚေျပာပါတယ္။ ကေလးေတြ ဘာသာရပ္၊ ဘာသာတြဲ ေရြးတဲ့အခ်ိန္မွာ မိဘေတြက လံုးဝ (လံုးဝ) ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း မျပဳၾကဖို႔ပါ။ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ကို သတိေပးပါတယ္... တကယ္တမ္း ေလ့လာသင္ၾကား က်က္မွတ္ရမွာက ကေလးေတြသာျဖစ္လို႔ သူတို႔လိုခ်င္တဲ့၊ သူတို႔ အားသန္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ပါေစဆိုျပီး သတိေပးတာပါ။ စာလည္းေတာ္တယ္၊ ဥာဏ္လည္းေကာင္းတယ္၊ က်က္လည္း က်က္ႏိုင္ မွတ္လည္း သိပ္မွတ္ႏိုင္တဲ့သားေလးကို ဂ်ဴတီကုတ္ေလးနဲ႔ နားၾကပ္ေလးနဲ႔ ျမင္ေယာင္ၾကည့္ခ်င္မိတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ခပ္ပါးပါးေလးကို လံုးဝ ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္ပါပဲ။ ဘာသာေရြးတဲ့အခ်ိန္မွာ သားက Bio နဲ႔ Chemistry ကို ျဖဳတ္လုိက္ေတာ့ အဲဒီကိစၥက အဲဒီေနရာမွာတင္ တိကနဲ ျပတ္သြားပါေလေရာ...။

အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ သားဟာ သူ သိထားတဲ့အတိုင္း၊ သူ လိုခ်င္ သူျဖစ္ခ်င္တဲ့အတိုင္းပါပဲ... စာေမးပြဲရမွတ္၊ သူလုပ္ထားတဲ့ အခ်ိန္ပိုေတြ၊ CCA (co-curricular activities) ေတြနဲ႔ အင္တာဗ်ဴး အေပၚမူတည္ျပီး ဆက္တက္ရမယ့္ Junior College ႏွစ္ႏွစ္စာအတြက္ MOE က ေပးတဲ့ Humanities Scholarship* ကို ရပါတယ္။ စုစုေပါင္း ေက်ာင္သား ေက်ာင္းသူ ၂၅ ေယာက္ပါဝင္တဲ့ Scholar အတန္းမွာ တက္ခြင့္ရပါတယ္။ ဒါကေတာ့ သူ႔အတြက္ အေရးပါတဲ့ ဒုတိယတံခါးတခ်ပ္ပါ။ သူ႔ဟာသူ ေရြးျပီး တြန္းဖြင့္သြားတဲ့ တံခါးဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။ Secondary ေလးႏွစ္စလံုးမွာ မိဘေနရာကေန ဘာမွ မ်ားမ်ားစားစား မပံ့ပိုးလိုက္ရပါဘူး။ Secondary 3 နဲ႔ Secondary 4 မွာ သခ်ၤာ တဘာသာပဲ က်ဴရွင္ ေပးရပါတယ္။ Junior College ႏွစ္ႏွစ္မွာလည္း သူ႔စာေတြ ကိုယ္က ဘာတလံုးမွ မသိေတာ့ ဘာမွ မလုပ္ေပးတတ္၊ သား မပင္ပန္းေအာင္ က်ဴရွင္လိုရင္ယူေနာ္ ဆိုတာပဲ ေျပာတတ္ပါတယ္။ သူက အခ်ိန္ကုန္တယ္ က်ဴရွင္တက္စရာ မလိုဘူးခ်ည္း ေျပာတာပဲ။

Junior Colleage ပထမႏွစ္ အျပီး (သူတို႔အေခၚ Year 5 အျပီး) မွာ Mother Tongue ေျဖလို႔ရပါတယ္။ သားရဲ႕ Mother Tongue က တရုပ္စာ ပါ။ အဲဒီစာေမးပြဲက ရမွတ္ကို ၾကိဳက္ရင္ အဲဒီတရုပ္စာကို ေနာက္ႏွစ္ (Year 6) မွာ ဆက္သင္/ ဆက္ယူစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ရတဲ့အမွတ္က နည္းလို႔ ကိုယ္က အဲဒီအမွတ္ကို မလိုခ်င္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္ႏွစ္မွာ ဆက္ယူ၊ ဆက္ေျဖေပါ့။ တဘာသာျပဳတ္သြားလည္း မနည္းဘူးဆိုေတာ့ သားကို တရုပ္စာ အမွတ္ေကာင္းေအာင္ က်ဴရွင္ယူဖို႔ တိုက္တြန္းရျပန္ပါတယ္။ က်ဴရွင္မလိုဘူး တြင္တြင္ေျပာတဲ့ သားဟာ အဲဒီတရုပ္စာကိုလည္း မည္သို႔မည္ပံု ျပဳလုပ္လိုက္သည္မသိ... ေအာင္စာရင္းထြက္ေတာ့ Grade 7 (Perfect score) နဲ႔ ထြက္လာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ Year 6 မွာ ေျဖစရာ Maths/ Eng. Literature/ History/ Physics နဲ႔ Eco ငါးဘာသာပဲ က်န္ေတာ့တာေပါ့။ အဲဒီထဲမွာမွ Literature/ History နဲ႔ Eco ကိုေတာ့ Higher Level ယူရၿပီး က်န္တဲ့ Maths နဲ႔ Physics ကိုေတာ့ Standard Level ပဲ ယူရပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ Junior College ႏွစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ Thesis ဆန္ဆန္ Extended Essay သံုးပုဒ္ ေရးရပါတယ္။ သားေရးတဲ့ အက္ေဆးေတြက ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မတိုင္မီ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး အေျခအေန အေၾကာင္းပါ။ အဲဒါေတြေရးဖို႔ စာၾကည့္တိုက္ေပါင္းစံုမွာ စာအုပ္ေတြ ရွာရ ဖတ္ရ အခ်က္အလက္ေတြ စုေဆာင္းရပါတယ္။ အင္မတန္ရွားပါးတဲ့ စာအုပ္ေတြမို႔ အိမ္ကို ငွားလာလို႔ မရပါဘူး။ စာၾကည့္တိုက္မွာ ထိုင္ဖတ္ရ မွတ္ရပါတယ္။ ထိလိုက္ရင္ ပဲ့ေၾကြလုလု စာအုပ္ေတြဆိုေတာ့ စာမ်က္ႏွာ တခုခ်င္းစီကို ပလတ္စတစ္ ေလာင္းထားတာ လို႔ သားက ေျပာျပပါတယ္။ ရိုးလ္တိုက္တို႔၊ ဒီဆူစာတို႔၊ Cathay (ကာေဌး) ရုပ္ရုင္ရံုတို႔ ဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အဲဒီတုန္းထဲက ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာမ်ိဳး ေရနံတြင္းေတြအေၾကာင္း၊ တြင္းထြက္ သယံဇာတေတြအေၾကာင္းနဲ႔ အဖိုးတန္ ကြ်န္းသစ္အေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေၾကာင္းေတြ အမ်ားၾကီး သိလာပါတယ္။ တို႔ဗမာအစည္းအရံုး၊ ေညာင္ေရႊေစာ္ဘြား စဝ္ေရႊသိုက္ စတဲ့ သူ အသံထြက္ရခက္တဲ့ စကားလံုးတခ်ိဳ႔ကို ဖတ္ျပ ေျပာျပရံုကလြဲျပီး က်န္တာ ဘာမွ မကူညီျဖစ္ (မကူညီႏိုင္) ပါဘူး။ လိုအပ္ရင္ ရန္ကုန္ျပန္ျပီး တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္ သြားရမလား၊ ဘယ္သူ႔ေမးေပးရမလဲ ဘာလဲနဲ႔ ေတြးေနမိေပမယ့္ သားက NUS Central Library/ Southeast Asia Library နဲ႔ National Library တို႔နဲ႔ပဲ အဆင္ေျပသြားပါတယ္။ ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္နဲ႔ ဆယ့္ငါးႏွစ္နီးပါး ေဝးေနတဲ့ သားရဲ႕ စိတ္ဝင္စားမွဳနဲ႔ Thesis ေခါင္းစဥ္ေရြးခ်ယ္မွဳဟာ ကိုယ့္ကို တကယ္ပဲ အံ့အားသင့္ေစခဲ့ပါတယ္။ သူလို Thesis ေခါင္းစဥ္မ်ိဳး တင္တဲ့သူလည္း သူတစ္ေယာက္ပဲ ရွိမယ္ ထင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္လည္း အမွတ္ေကာင္းေကာင္းရတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ၂၀၁၆ ႏိုဝင္ဘာမွာ သားတို႔ စာေမးပြဲေျဖရပါတယ္။ ၂၀၁၇ ဇန္နဝါရီ ၅ ရက္ ေန႔လည္ ၁၂ နာရီမွာ ေအာင္စာရင္း ထြက္ပါတယ္။ သားေလးက ဘာသာတိုင္းမွာ Grade 7 နဲ႔ ေအာင္ပါတယ္။ Grade 7 ဆိုတာ point အေနနဲ႔ဆို 7 points / အမွတ္ရာခိုင္ႏွဳန္းအေနနဲ႔ဆို (၉၆% ~ ၁၀၀%) ပါ။ အက္ေဆးသံုးပုဒ္အတြက္က maximum 3 points ေပးတာ သားက အျပည့္ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘာသာတိုင္းမွာ 7 points စီနဲ႔ ေျခာက္ဘာသာအတြက္ 42 points/ Essay ေတြအတြက္ ေပးတဲ့ 3 points - စုစုေပါင္း 45 points အမွတ္ျပည့္ ရပါတယ္။ အဲဒီလို အျပည့္ရတာကို perfect score ရတယ္ လို႔ ေခၚပါတယ္။

ဒီႏွစ္ IB စာေမးပြဲကို တကမာၻလံုး ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ တေသာင္းႏွစ္ေထာင္နီးပါး ေျဖပါတယ္။ Perfect score ရတဲ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ စုစုေပါင္း ၉၄ ေယာက္ရွိၿပီး အဲဒီထဲမွာ စကၤာပူက ၅၇ ေယာက္ ပါ ပါတယ္။ အဲဒီ ၅၇ ေယာက္ထဲမွာ သားတို႔ေက်ာင္းက သား အပါအဝင္ ကေလး ၄၈ ေယာက္ Perfect Scorer ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၅ ေယာက္ရွိတဲ့ သားတို႔ Humanities Scholar အတန္းမွာ Perfect Score ရတဲ့သူ ၁၂ ေယာက္ ရွိပါတယ္။ Perfect Score မရတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ Grade ေတြကလည္း အားလံုး 40 points ေတာ့ ေက်ာ္တဲ့သူေတြခ်ည္းပါပဲ။ ေလွခါးထစ္ကေလးေတြကို တထစ္ခ်င္း တလွမ္းခ်င္း လွမ္းတက္လာရင္း ေစ့ထားတဲ့ တံခါးရြက္ကေလးေတြကို တခ်ပ္ခ်င္း ေအးေအးေဆးေဆး တြန္းဖြင့္သြားတဲ့ သားကေလးဟာ ဒီတႀကိမ္မွာေတာ့ သူ႔ဘဝအတြက္ အင္မတန္အေရးပါတဲ့ တံခါးရြက္အႀကီးၾကီးတခ်ပ္ကို ညင္ညင္သာသာနဲ႔ အသပ္ရပ္ဆံုး အလွပဆံုး တြန္းဖြင့္ျပသြားခဲ့တာပါ။

ဆိုေတာ့ အဓိက အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္က PSLE ရမွတ္နဲ႔ ေက်ာင္းေရြးခ်ယ္မွဳပါ။ ဟိုးအရင္က စကၤာပူမွာ Top 30 ေက်ာင္းဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီနာမည္ေတြကို ျဖဳတ္လိုက္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းေတြ အားလံုး အတူတူပဲ... တေျပးညီလို႔ သတ္မွတ္ၾကရတဲ့သေဘာေပါ့။ ဒါေပမဲ့လည္း အစဥ္အဆက္က ေကာင္းခဲ့တဲ့ေက်ာင္းဆိုတာ နာမည္ျဖဳတ္လိုက္ရံုနဲ႔ ေကာင္းတာေတြ ေပ်ာက္သြားတာမွ မဟုတ္တာ။ ျပီးေတာ့ ေနာက္တခု အေလးထားရမွာက ေက်ာင္းေတြရဲ႕ တည္ေနရာနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ပါ။ တျခားမိဘေတြ ဘယ္လိုသေဘာထားတယ္ေတာ့ မသိ၊ ကိုယ္ကေတာ့ ေက်ာင္းဆိုရင္ ေက်ာင္းနဲ႔တူတဲ့ေနရာမွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းမ်ိဳးကိုပဲ သေဘာက်တယ္။ အထူးသျဖင့္ ကေလးမက လူႀကီးမက် စေကာစကအရြယ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ Secondary ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ တက္ရမယ့္ေက်ာင္းဟာ ပိုအေရးႀကီးပါတယ္။ ေက်ာင္းပတ္ဝန္းက်င္မွာ Shopping mall ေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ရံုေတြ၊ ပန္းျခံေတြ ရွိေနတာမ်ိဳးကို သေဘာမက်ပါဘူး... မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြက ဟိုေက်ာင္းက ေကာင္းလား၊ ဒီေက်ာင္းကို ေရြးရမလား လာေမးတဲ့အခါမွာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အဲ့လိုေနရာက ေက်ာင္းေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေရွာင္ဖို႔ တိုက္တြန္းျဖစ္ပါတယ္။

ကေလးေတြ ေန႔တဓူဝ က်င္လည္ရတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကလည္း သူတို႔ကို အမ်ားႀကီး ပဲ့ျပင္ပါတယ္။ ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္း ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းေကာင္းကို ေရာက္လာတဲ့ကေလးေတြဟာ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ တန္ဖိုးထားတတ္၊ ကိုယ့္သိကၡာကို ကိုယ္တိုင္ ရိုေသတတ္လာပါတယ္။ အဲဒီလို ေကာင္းတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ထဲေရာက္သြားျပီးရင္ အလိုက္သင့္ စီးေမ်ာသြားဖို႔သာ လိုပါတယ္။ ဆရာ ဆရာမေတြကလည္း ကေလးေတြကို လူၾကီးေလးေတြလို သေဘာထားျပီး ေနရာေပး၊ ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံတတ္ၾကပါတယ္။ ပညာေတာ္ဖို႔ကို အဓိကထားသလို အက်င့္စာရိတၱေကာင္းဖို႔ကိုလည္း အေလးထား သင္ၾကားတတ္ၾကပါတယ္။ ကေလးေတြ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မွဳရွိေအာင္၊ proud ျဖစ္ေအာင္ ေျမွာက္ပင့္ထားတဲ့ အပိုင္းေတြလည္း နည္းနည္းေတာ့ပါတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့လည္း ဒီလိုမွပဲ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ တန္ဖိုးထားတတ္ၾကမွာမဟုတ္လား။ ဘယ္အရာမဆို အလြန္အကြ်ံမဟုတ္ရင္ေတာ့ ဒါဟာလည္း သေဘာက်စရာအခ်က္ပါပဲ။

ဒီေလာက္ဆို IP တို႔ IB တို႔ အေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းေတြအေၾကာင္း အၾကမ္းဖ်ဥ္းေတာ့ သိေလာက္ျပီ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ သိခ်င္တာမ်ားရွိခဲ့ရင္လည္း အားမနာပါနဲ႔၊ လာေမးပါ။ ကိုယ္သိထားသေလာက္ အကုန္ေျပာျပပါ့မယ္။ ေအာက္မွာလည္း Link ေတြ ထည့္ေပးထားပါတယ္။ စိတ္ဝင္စားရင္ ဖတ္ၾကည့္ဖို႔ပါ။


သက္ေဝ
(၁၃ ဇန္နဝါရီ ၂၀၁၇)


ေအာက္ေျခမွတ္စု -

IB (International Baccalaureate)
IP Schools
Humanities Scholarship

3 comments:

  1. သားေလးကေတာ္လိုက္တာ..ေနာက္တစ္ေခါက္လာဖတ္သြားပါတယ္ေနာ္..

    ဆုျမတ္

    ReplyDelete
  2. FB မွာ ဖတ္ၿပီးသား တစ္ေခါက္ၿပန္ဖတ္ သားက သိပ္ေတာ္တာပဲ အားက်မိပါတယ္ အစ္မသက္ေရ

    ReplyDelete
  3. ေဖ့ဘြတ္မွာ ဖတ္ၿပီးသား
    ေနာက္တေခါက္ျပန္ဖတ္သြားတယ္
    ေဝမွ်ျခင္းအတြက္ေက်းဇူးပါအမ

    ReplyDelete

အမွတ္တရ ေရးခဲ့ပါ...