Friday, February 2, 2018

အသံျမည္ေနတဲ့ တံခါး

တံခါးဟာ အသံျမည္ေနတယ္။
ဟုတ္တယ္… တံခါးအမ်ားစုဟာ အဖြင့္ အပိတ္လုပ္လိုက္တိုင္းမွာ အသံျမည္ေနတတ္တယ္။ ျဖည္းျဖည္းပိတ္ရင္ အသံတိုးတိုးျမည္သလို ၾကမ္းၾကမ္းပိတ္မိရင္ေတာ့ အသံက်ယ္က်ယ္ျမည္တယ္။ တံခါးဂ်က္ကို ျဖဳတ္လိုက္ရင္ ဒါမွမဟုတ္ ဂ်က္ကို ထိုးလိုက္ရင္ ေဂ်ာက္ကနဲ အသံျမည္တယ္။ တံခါးလက္ကိုင္ဘုလံုးေလးကို ႏွိပ္လိုက္ရင္ ကလစ္ဆို အသံျမည္တယ္၊ တံခါးပတၱာ ၾကပ္ေနရင္ အသံျမည္သလို ပတၱာေခ်ာင္ေနရင္လည္း တကြ်ီကြ်ီနဲ႔ ျမည္ျပန္တယ္။ တံခါးရြက္နဲ႔ ေဘာင္နဲ႔ ထိခတ္မိရင္လည္း အသံျမည္တယ္။ ဆိုေတာ့ တံခါးတစ္ခ်ပ္ဟာ အခ်ိန္မေရြး အသံတစ္မ်ိဳး ဒါမွမဟုတ္ တစ္မ်ိဳးထက္ပိုတဲ့ အသံေတြ ျမည္ႏိုင္တာပဲ။ ဒါ ဘာမ်ား ထူးဆန္းသလဲ။ တံခါး အသံျမည္တဲ့ ကိစၥကို ဘာလို႔မ်ား အေရးအရာ လုပ္ျပီး စကားထဲ ထည့္ေျပာေနရတာလဲ။

ဒီလိုပါ။ ေျပာရရင္ အခုေရာက္ေနတဲ့ ေနရာအသစ္ အေၾကာင္းက စ ရလိမ့္မယ္။ ဟုတ္တယ္ မၾကာေသးခင္ ရက္ပိုင္းမွာ အလုပ္ ေနရာအသစ္တစ္ခုကို ေရႊ႕ေျပာင္းဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီေနရာအသစ္ကိုေရာက္ေရာက္ခ်င္း အၾကမ္းဖ်ဥ္း သတိထားမိ ေလ့လာမိလိုက္တာကေတာ့ ေျခလွမ္းအနည္းငယ္လွမ္းျပီးတိုင္းမွာ ခပ္တိုတို တဆစ္ခ်ိဳး အေကြ႔ေတြနဲ႔အတူ ျပတင္းေပါက္ေတြနဲ႔ တံခါးေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနတယ္ ဆိုတာပဲ။ ပတ္ပတ္လည္နံရံေတြေပၚမွာ မွန္ျပတင္းေတြ၊ တံခါးခ်ပ္ေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတယ္။ တနည္းေျပာရရင္ ထြက္ေပါက္ေတြ မ်ားတယ္ ဆိုပါေတာ့။ ထြက္ေပါက္… ဟုတ္တယ္ ထြက္ေပါက္ေတြ မ်ားတယ္။ ထားပါေတာ့ ထြက္ေပါက္ေတြအေၾကာင္းကို မေျပာခင္ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ တံခါးေတြ အေၾကာင္းပဲ ဆက္ေျပာၾကတာေပါ့။

တံခါးခ်ပ္ေတြဟာ ေနရာ အႏွံ႔အျပားမွာ ရွိေနတယ္။ တံခါးခ်ပ္ေတြရဲ႕အရြယ္အစား၊ အမ်ိဳးအစား၊ အေရာင္အဆင္းေတြကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးပဲ။ သစ္သားတံခါး၊ မွန္တံခါး၊ မွန္အၾကည္နဲ႔ တံခါး၊ မွန္ခ်ပ္အနက္ေရာင္ (မွန္အေနာက္) ေတြနဲ႔ တံခါး၊ မွန္နဲ႔ သံျပားေတြ ေရာစပ္ျပီး လုပ္ထားတဲ့ တံခါး၊ သံျပားတစ္မ်ိဳးတည္းနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့တံခါး၊ ၾကိတ္သားလို႔ေခၚတဲ့ သစ္သားအတုေတြနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့တံခါး၊ ပလပ္စတစ္အသားလို ေျပာင္ေခ်ာေခ်ာနဲ႔တံခါး၊ သစ္သားထက္ ထူထဲခိုင္ခံ့တဲ့ ထုထည္ၾကီးၾကီး ေဘာင္ထူထူနဲ႔ တံခါး… တကယ္ကိုပဲ ေျပာမျပတတ္ေအာင္ အမ်ိဳးအမည္စံုလင္လွတယ္။ တံခါးေတြ အမ်ိဳးစံုလင္သလို တံခါးလက္ကိုင္ေတြကလည္း အစံုပဲ။ လက္ကိုင္ဘု အလံုးနဲ႔၊ စက္ဝိုင္းျခမ္းပံု လက္ကိုင္ကြင္း လွလွနဲ႔၊ လက္ကိုင္ ရွည္ေမ်ာေမ်ာနဲ႔၊ သစ္သားပြတ္လံုးနဲ႔၊ သံတန္းလို အတန္းေလးနဲ႔… အဲဒီလို တံခါးလက္ကိုင္မ်ိဳးစံုကိုလည္း ေတြ႔ရတယ္။ ျပီးေတာ့ တံခါးခ်ပ္ေတြတိုင္းမွာ နာမည္ကိုယ္စီ ကပ္လ်က္သား ရွိၾကတယ္။ ဒီတံခါးကို ဖြင့္လိုက္ရင္ အထဲမွာ ဘာရွိႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို ၾကိဳတင္အသိေပးတဲ့သေဘာနဲ႔ ေရးထိုးထားတာမ်ိဳး။ အဲဒီေနရာကို ပထမဆံုး ေရာက္တဲ့ေန႔မွာ တံခါးေတြကို တစ္ခ်ပ္ခ်င္း လိုက္ၾကည့္တယ္။ တံခါးခ်ပ္ေတြေပၚမွာ ကပ္ထားတဲ့ စာတမ္းေတြကိုလည္း တစ္ခုခ်င္းစီ လိုက္ဖတ္တယ္ မွတ္တယ္။ တံခါးေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ မ်ားသလဲဆို လမ္းတေလွ်ာက္ နာမည္ေရးထားတဲ့ တံခါးေတြကို လိုက္ဖတ္လာရင္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မွတ္လို႔ မႏိုင္ေအာင္ ေရာေႏွာလာတယ္။ တခ်ိဳ႕တံခါးေတြ နာမည္ေပးပံုက ေဝ့လည္လည္နဲ႔ ထူးဆန္းတယ္။ တခ်ိဳ႕တံခါးေတြမွာေတာ့ ႏိုင္ငံ နာမည္ေတြ ေပးထားတယ္၊ စကၤာပူ၊ ေဟာင္ေကာင္၊ ကိုရီးယား၊ ထိုင္ဝမ္၊ ဂ်ပန္၊ မေလးရွား စသည္ျဖင့္။ တခ်ိဳ႕တံခါးနာမည္ေတြကေတာ့ ရွင္းတယ္။ အထဲမွာ ဘာရွိသလဲ၊ ဘာလုပ္တဲ့ အခန္းလဲ ဆိုတာကို တိတိက်က် ေဖၚျပတဲ့ နာမည္မ်ိဳးေတြ။ ဥပမာ အစည္းေဝးခန္း၊ သင္ၾကားေရးအခန္း စသည္ျဖင့္။ တခ်ိဳ႕အခန္းေတြဆို အထဲမွာ ပရိုဂ်က္တာ ရွိသည္ ဆိုတာမ်ိဳးေတာင္ ေရးထားတာ ေတြ႔ရေသးတယ္။ အဲဒီလို…

လမ္းတေလွ်ာက္တံခါးေတြကို ၾကည့္ရင္း မွတ္လာလိုက္တာ ေလွ်ာက္စရာ လမ္းဆံုးျပီး အထြက္တံခါးကို ေရာက္လာတဲ့အထိပဲ။ ဒါေပမဲ့ အခုေနျပန္ေမးရင္ ဘယ္အခန္းက ဘာလဲဆိုတာ ဘယ္လိုမွ ေသေသခ်ာခ်ာ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ျပီးေတာ့ အဲဒီတံခါးေတြဟာ ဘယ္တစ္ခ်ပ္တေလေလးကမွ အလြယ္တကူ တြန္းဖြင့္လို႔ မရႏိုင္ဘူးလို႔ ဒီေနရာကို အရင္ေရာက္ေနႏွင့္သူတစ္ေယာက္က ေျပာျပတယ္။ ရပါတယ္… ကိုယ္ကလည္း တံခါးခ်ပ္ေတြကိုသာ စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ သေဘာက်ႏွစ္သက္တာ၊ သူတိုု႔ကိုု အလကားေနရင္း တြန္းဖြင့္ျပီး အထဲမွာ ဘာရွိသလဲ ဆိုတာ စပ္စပ္စုစု ၾကည့္ဖို႔ ဝါသနာပါသူတစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ေပဘူး။ ဒီလိုုနဲ႔ အဲဒီတံခါးခ်ပ္ေတြ အမ်ားၾကီးနဲ႔ ေန႔တဓူဝ လက္ပြန္းတတီး ထိေတြ႔လာရရင္းက သူတို႔ေတြနဲ႔ တစတစ ရင္းႏွီး ကြ်မ္းဝင္လာခဲ့တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ တစ္ေန႔မွာ အညိဳေရာင္ရင့္ရင့္ သစ္သားတံခါးထူထူတစ္ခ်ပ္ကို ဖြင့္ဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာတယ္။ အဲဒီတံခါးခ်ပ္ဆီကိုေရာက္ဖို႔ တံခါးေတြ အမ်ားၾကီးကို ေက်ာ္ျဖတ္သြားရတယ္။ ပထမဆံုးတစ္ၾကိမ္ အသြားလမ္းမွာ ကိုယ္တိုင္ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရတဲ့ တံခါးဘယ္ႏွစ္ခ်ပ္ရွိတယ္ဆိုတာကို ေရတြက္ဖို႔ စဥ္းစားေပမယ့္ တကယ္တမ္း ေလွ်ာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ခ်ပ္နဲ႔ တစ္ခ်ပ္ ဘယ္လိုမွ မတူတဲ့ တံခါးေတြကို ေလ့လာရင္း ေရတြက္ဖို႔ ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဒုတိယတစ္ၾကိမ္၊ တတိယတစ္ၾကိမ္… အဲဒီ တတိယအၾကိမ္မွာေတာ့ လမ္းတေလ်ာက္ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရတဲ့ တံခါးခ်ပ္ေတြကို သတိတရ ေရတြက္ျပီး မွတ္သားလာခဲ့တယ္။ စုစုေပါင္း ၁၂ ခ်ပ္။ ေအာ္… ဒါနဲ႔ ေမ့ေတာ့မလို႔။ အေပၚမွာ ေျပာခဲ့ဖူးသလို အဲဒီေနရာမွာ ဘယ္တံခါးကိုမွ လြယ္လင့္တကူ တြန္းဖြင့္လို႔ မရဘူးဆိုတာေလ။ ဟုတ္တယ္… တံခါးခ်ပ္ေတြတိုင္းကို ကိုယ္ေပၚမွာ ရွိတဲ့ ပစၥည္း တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုကို အသံုးျပဳျပီး ဖြင့္လွစ္ ေက်ာ္ျဖတ္ရတယ္။ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ လက္မကို ႏွိပ္ရတယ္။ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ မီးလံုးအနီေရာင္ေလးကို ဖိရတယ္။ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ မ်က္လံုးနဲ႔ တည့္တည့္ၾကည့္ရတယ္။ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ လည္ပင္းမွ အသင့္ဆြဲထားတဲ့ ကဒ္ျပားကို ကပ္လိုက္ရတယ္။ ျဖစ္ပံု ေျပာပါတယ္… အဲဒီလို ဖိတန္တာ ဖိ၊ ႏွိပ္တန္တာႏွိပ္၊ ကပ္တန္တာ ကပ္ျပီးမွ ကိုယ္သြားလိုရာ ခရီးကို ေရာက္တယ္။ အခု အထူးျပဳေျပာျပမယ့္ တံခါးကေတာ့ တံခါးဝက အမည္းေရာင္ ရွည္ေမ်ာေမ်ာ အတန္းေလးမွာ လည္ပင္းမွာ ခ်ိတ္ဆြဲလာတဲ့ ကဒ္ျပားေလးကို ကပ္လိုက္ရတယ္။ ဒါဆို ထပ္ကနဲ အသံတမ်ိဳးထြက္လာျပီး တံခါးဟာ လက္နဲ႔အသင့္ တြန္းဖြင့္လို႔ရတဲ့ အေနအထားကို ေရာက္တယ္။

ဟုတ္ျပီ… တံခါးဟာ လက္နဲ႔ အသင့္တြန္းလို႔ရတဲ့ အေနအာထားကို ေရာက္ျပီဆိုရင္ ကိုယ့္ကိစၥ တစ္ဝက္ အထေျမာက္ ေအာင္ျမင္ျပီေပါ့။ ခက္ေနတာက အဲဒီတံခါး အဖြင့္မွာ ၾကားလိုက္ရတဲ့ အသံတစ္ခုပဲ။ ၾကားၾကားခ်င္းမွာ ေဘးကို လွည့္ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဘယ္သူမွ ရွိမေနဘူး။ အဲဒီအခန္းထဲမွာ ေဆာင္ရြက္စရာ ကိစၥဝိစၥ ျပီးလို႔ ျပန္ထြက္ေတာ့ ေလးေထာင့္စပ္စပ္ ခလုတ္အျဖဴတစ္ခုကို ႏွိပ္ရျပန္တယ္။ အဲဒီေတာ့မွ တံခါးက ျပန္ပြင့္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဟိုအသံကို ျပန္ၾကားလိုက္ရတာပဲ။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ တမ်ိဳးပဲ… ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အခန္းေရွ႔က ျဖတ္သြားတဲ့ လူတစ္စုေၾကာင့္ သူတို႔တစ္ေယာက္ေယာက္ဆီက အသံပဲ ျဖစ္မွာပါေလလို႔ ေတြးျပီး အခန္းထဲက ျပန္ထြက္လာခဲ့တယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ အဲဒီအခန္းကို သြားရဖို႔ အေၾကာင္ေပၚလာျပန္တယ္။ အေပၚမွာေျပာခဲ့သလိုပဲ တံခါးကို ဖြင့္တယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ ဟိုအသံကို ခပ္တိုးတိုး ၾကားလိုက္ရျပန္တာပဲ။ ဒါ မေန႔က အသံမ်ိဳးပဲ။ အသာအယာ ျပန္ေစ့ပိတ္သြားတဲ့ တံခါးကို လွည့္ၾကည့္ လွည့္ၾကည့္ လုပ္ရင္း အခန္းထဲမွာ လုပ္စရာရွိတာေတြ လုပ္ရတယ္။ ဘာၾကာမွာလဲ ဆယ္မိနစ္ေပါ့။ ကိစၥျပီးလို႔ အျပင္ျပန္ထြက္ခ်ိန္မွာ အခန္းထဲ ဝင္လာတဲ့ အမ်ိဳးသမီး ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ေဟး… မဂၤလာမနက္ခင္းပါ ဆိုတဲ့ ႏွဳတ္ဆက္သံေၾကာင့္ တံခါးဆီက အသံကို ၾကားဖို႔ အခြင့္မသာလိုက္ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ အခန္းအျပင္ ျပန္ေရာက္လာတယ္။

တတိယေန႔ကေတာ့ ထူးျခားတယ္။ ေျပာရရင္ အလုပ္ပိတ္ရက္။ အဲဒီေန႔မွာ အလုပ္လာတဲ့သူ စုစုေပါင္းဟာ သံုး ေလးေယာက္ထက္ မပိုဘူး။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီအခန္းမွာ ပစၥည္းတစ္ခု သြားယူဖို႔ လိုအပ္လာတယ္။ အခန္းေရွ႕ေရာက္ျပီး တံခါးကိုဖြင့္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီအသံကို ပီပီသသၾကားရေတာ့တာပဲ။ ေက်ာထဲက စိမ့္ကနဲျဖစ္သြားတာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ သတိထားလိုက္မိတယ္။ ေက်ာခ်မ္းတယ္ ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးလား လို႔ ေတြးရင္း ရယ္ေမာရင္း ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ရဲေဆးတင္ရတယ္။ လုပ္စရာရွိတာ ျမန္ျမန္လုပ္ျပီး အခန္းအျပင္ ျပန္ထြက္လာခဲ့တယ္။ အထြက္မွာလည္း အသံကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကားလိုက္ရျပန္တယ္။ နည္းနည္းေျခာက္ျခားသြားတယ္ဆိုတာေတာ့ ဝန္ခံရမွာပဲ။ ဒီေနရာမွာ ဘာသံမို႔ ေျခာက္ျခားရတာလဲ လို႔ ေမးစရာရွိလာတယ္။ ခက္တာက အဲဒါ ဘာသံလို ေျပာမျပခင္ ကိုယ့္နားကို ကိုယ္တိုင္ ေသခ်ာဖို႔၊ ကိုယ္တိုင္ အတည္ျပဳဖို႔ လိုအပ္ေနတယ္။ ဒါနဲ႔ အဲဒီအခန္းကို (အေၾကာင္းမရွိ အေၾကာင္းရွာျပီး) ေနာက္တစ္ေခါက္ သြားလိုက္တယ္။ ထံုးစံအတိုင္း တံခါးေတြ အထပ္ထပ္ ေက်ာ္ျဖတ္ျပီး အဲဒီတံခါးခ်ပ္အေရွ႔႕ကို ေရာက္လာခဲ့တယ္။ တံခါးအနားကို ေရာက္တယ္၊ ကပ္စရာရွိတာကို ကပ္လိုက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္အထိ ဟိုအသံကို မၾကားရေသးဘူး။ ေနာက္တဆင့္အေနနဲ႔ တံခါးလက္ကိုင္ကို အသာလွည့္လိုက္တယ္။ ဒါလည္း ပံုမွန္အသံပါပဲ။ အိပ္ခန္းတံခါးေတြကို ဖြင့္ရင္ ၾကားရေလ့ရွိတဲ့ အသံမ်ိဳးပဲ။ အခုအခ်ိန္အထိ အရာရာဟာ ပံုမွန္ပါပဲ။

ဟုတ္ျပီ… တံခါးလက္ကိုင္ကို လွည့္ျပီး တံခါးခ်ပ္ကို တြန္းအဖြင့္ တံခါးဟာ လူတစ္ကိုယ္စာ သာသာ ဟ သြားခ်ိန္မွာ အသံကို ၾကားလိုက္ရတာပဲ။ အသံဟာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ခပ္ၾကိတ္ၾကိတ္ ညည္းညဴလိုက္တဲ့အသံမ်ိဳး၊ နာမက်န္း အဖ်ားတက္ေနလို႔ ညည္းညဴလိုက္တဲ့အသံမ်ိဳး၊ ေဝဒနာတစ္ခုခုေၾကာင့္ မခံမရပ္ႏိုင္ ပြင့္အံထြက္လာတဲ့အသံမ်ိဳး၊ အသံဟာ မထူးဆန္းေပမယ့္ အသံထြက္လာပံု အသံထြက္လာတဲ့ အခိုက္အတံ့နဲ႔ အသံထြက္လာတဲ့ ေနရာကေတာ့ ထူးဆန္းလွတယ္။

တံခါးခ်ပ္ကို တြန္းဖြင့္ျပီး အဝင္မွာ အဲဒီအသံကို ၾကားရေပမယ့္ အဲဒီအခန္းထဲကို ဝင္လိုက္ျပီး တံခါးခ်ပ္ သူ႔အလိုလို ျပန္ပိတ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အသံကို မၾကားရေတာ့ျပန္ဘူး။ တံခါးဟာ သူ႔ဟာသူပဲ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ျပန္ပိတ္သြားခဲ့တယ္။ အခန္းထဲမွာ ဟိုလွည့္ ဒီလွည့္နဲ႔ ငါးမိနစ္ေလာက္ အခ်ိန္ျဖဳန္းလိုက္တယ္။ အခန္းထဲက ျပန္ထြက္ခါနီးမွာ ထံုးစံအတိုင္း အျဖဴေရာင္ခလုုတ္ကို ႏွိပ္ရတယ္။ ျပီးေတာ့ တံခါးကို တြန္းဖြင့္လိုက္တယ္။ ေဟာ… အသံၾကားရျပန္ျပီ။ မခံမရပ္ႏိုင္တဲ့ ညည္းတြားသံေပပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခပ္တိုးတိုးနဲ႔ ညင္သာတယ္ ေခၚရမယ္။ တစ္ေယာက္ေယာက္က အိပ္ေနရင္း ေယာင္ယမ္း ညည္းညဴမိတာမ်ိဳးေရာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား လို႔ ေတြးမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေနရာဟာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ လာအိပ္ေနလို႔ရတဲ့ ေနရာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အခန္းအျပင္ေရာက္ေတာ့ လူက နည္းနည္း ေမာဟိုက္စျပဳေနတယ္။ တံခါးဟာ သူ႔အလိုလို ျပန္ပိတ္သြားတယ္။ အသံအနည္းငယ္ ၾကားရတယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔မွာလည္း ဒီလိုပဲ သြားတယ္ ဖြင့္တယ္ ညည္းညဴသံကို နားေထာင္တယ္၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ေစ့ငုတယ္။ ညည္းညဴေနတုန္းပဲ… အနီးအနားမွာ တစ္ေယာက္ေယာက္မ်ား ရွိေနသလားဆိုျပီး ေဘးဘီဝဲယာ အခန္းပတ္ပတ္လည္ ျမင္ႏိုင္သမွ် ေလွ်ာက္ၾကည့္တယ္။ ဒီအခန္းနားမွာ တစ္ေယာက္ေယာက္မ်ား ထိုင္ေနသလား၊ လမ္းေလွ်ာက္ေနသလား၊ လဲျပိဳက်ေနသလား လိုက္ၾကည့္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ သံသယျဖစ္စရာ တစံုတရာ မေတြ႔ရဘူး။ ဘာကို ျမင္ရမယ္ထင္ျပီး လိုက္ၾကည့္ေနတာလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္း၊ တုန္လွဳပ္ေနသလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္ ျပန္ေမးမိတယ္။ အေျဖကေတာ့ ေရေရရာရာ မရွိဘူး။ သိခ်င္ရံု သက္သက္ တနည္းေျပာရရင္ စပ္စုခ်င္ရံု သက္သက္ပဲ။

တစ္ရက္ျပီးတစ္ရက္ အခ်ိန္ေတြ ေရြ႕လ်ားလာခဲ့တာ ဒီေန႔ဆို ဒီအလုပ္ကို ေျပာင္းလာတာ တစ္လျပည့္တယ္။ ခါတိုင္းလိုပဲ လုပ္စရာရွိတာေတြ လုပ္ရင္း ဟိုအခန္းကို သြားဖို႔ အေၾကာင္းေပၚလာျပန္တယ္။ ေန႔တိုင္းနီးပါးေရာက္ေနတဲ့ အခန္း၊ ေရာက္တိုင္းလည္း ၾကားေနက် ညည္းတြားသံသဲ့သဲ့… ဆိုေတာ့ ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား မခံစားရေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔ေတာ့ စိတ္ထဲမွာ တမ်ိဳးပဲ။ မသြားခ်င္သလိုျဖစ္ေနတယ္။ ဒါနဲ႔ ေဘးကတစ္ေယာက္ကို အေဖၚလိုက္ခဲ့ေပးမလား ေမးၾကည့္ေတာ့ ေရွာေရွာရွဴရွဴပဲ လိုက္မယ္ သူလည္း အဲဒီအခန္းထဲမွာ ယူစရာတစ္ခုရွိတယ္ တဲ့။ ႏွစ္ေယာက္သား စကားေလးတေျပာေျပာနဲ႔ အတူတူ ေလွ်ာက္သြားၾကတယ္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန ျမင္ေနရတဲ့ အဲဒီ အခန္းေရွ႕မွာ လူသံုး ေလးေယာက္… ကုန္းကုန္းကြကြြနဲ႔။ သူတိုု႔အားလံုုးက တစ္ခုခုကို တညီတညြတ္တည္း ငံု႔ၾကည့္ေနၾကတယ္။ အနားေရာက္ေတာ့ အတူပါလာတဲ့အေဖၚက ေျခလွမ္းသြက္သြက္နဲ႔ အဲဒီလူေတြၾကားထဲကို တိုးဝင္သြားတယ္။ ကိုယ္ကေတာ့ ေနရာမွာ ေျခစံုရပ္လ်က္သား… စိတ္ထဲ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ… အလိုလိုေနရင္း တစ္ခုခုေတာ့ မွားယြင္းေနသလို ခံစားရတယ္။

စကၠန္႔ပိုင္းေလးပဲ… သူျပန္ထြက္လာတယ္။ အိမ္ေျမွာင္အေသတစ္ေကာင္ ျပဳတ္က်ေနတာတဲ့… ျဖစ္ရေလ အိမ္ေျမွာင္အေသမ်ား ဘာဆန္းလို႔ ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကသလဲ လို႔ စိတ္ထဲက ေျပာလိုက္မိတယ္။ အဲဒီအိမ္ေျမွာင္ဟာ အရြယ္ အေတာ္ၾကီးတယ္ ေျပာရရင္ ေတာက္တဲ့နီးပါးရွိတယ္ တဲ့၊ တံခါးၾကားမွာထဲ ညပ္ျပီး အသက္ေပ်ာက္ရဟန္တူတယ္ တစ္ကိုယ္လံုး ျပားကပ္ေနတာပဲတဲ့။ အဲဒီအထိလည္း စိတ္ထဲဘယ္လိုမွ မေနေသးဘူး။ အိမ္ေျမွာင္ေတြရဲ႕ဘဝမွာ ဒါဟာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ကိစၥတစ္ခုုပဲ မဟုုတ္လား။ ဒါေပမဲ့ သူက ဆက္ေျပာတယ္… အဲဒီအိမ္ေျမွာင္ဟာ ေခါင္းေပၚမွာ ဆံပင္ေတြ ရွိေနတာက သိပ္ထူးဆန္းတယ္တဲ့။ ဒါကေတာ့ နည္းနည္း တစ္မ်ိဳးပဲ။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေတြးျပီး အမွိဳက္ေတြ ဘာေတြနဲ႔ လံုးေထြးျပီး တံခါးညပ္သြားတာမ်ိဳး ျဖစ္မွာေပါ့ လို႔ လွမ္းေျပာလိုုက္တယ္။ ျပီးတာနဲ႔ ဖြင့္ထားလက္စ တံခါးကေန အခန္းထဲကို ဝင္လာခဲ့တယ္။ အခန္းထဲမွာ လုပ္စရာရွိတာ လုပ္ေနရင္းမွာ အတူပါလာတဲ့ အေဖၚက ဖုုန္းေခၚစရာရွိလိုု႔ သူျပန္ႏွင့္မယ္ေနာ္ ဆိုျပီး အရင္ျပန္သြားတယ္။ ကိုယ့္အလုပ္ျပီးလို႔ ျပန္ထြက္လာေတာ့ အခန္းအျပင္မွာ ဘယ္သူမွ မရွိေတာ့ဘူး၊ ခုနက ေျပာတဲ့ အိမ္ေျမွာင္အေသေရာ ဆံပင္ျခည္ဆိုတာေတြေရာ ဘာဆိုု ဘာမွ မရွိေတာ့ဘူး။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ရွင္းလင္း သိမ္းဆည္းသြားဟန္တူတယ္။ ဒါေပမဲ့… အဲဒီအခန္းကေန ေလး ငါး ဆယ္ လွမ္းေလာက္ ေလွ်ာက္လာအျပီးမွာေတာ့ စိတ္ထဲမွာ တစံုတခုကို ဖ်တ္ကနဲ သတိရသြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ခုနက အခန္းဖက္ကို ေနာက္ျပန္လွည့္မိတယ္။ အသံျမည္တဲ့တံခါးကို ဖြင့္ေနက်အတိုင္း ဖြင့္လိုက္တယ္။ အလို… ဘာသံမွ မၾကားရပါလား။ ကိုယ့္ နားကို ကိုယ္တိုင္ မယံုႏိုင္ျဖစ္ရတယ္။ ျပန္ပိတ္တယ္ ျပန္ဖြင့္တယ္… ၾကားေနက်အသံ - တိုးညွင္းေပမယ့္ ပီသတဲ့ ညည္းညဴသံ- ဘာအသံမွ မၾကားရေတာ့ဘူး။ ေသခ်ာခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ တံခါးကို ေျခာက္ခါထက္မနည္း အဖြင့္အပိတ္လုပ္ၾကည့္တယ္။ ဘာသံမွ မၾကားရတာ တကယ္ ေသခ်ာျပီ ဆိုမွ အဲဒီေနရာကေန ျပန္ထြက္လာခဲ့တယ္။

* * * * *

ေနာက္တေန႔မနက္မွာ တံခါးဟာ အသံျမည္ေသးလား မျမည္ေတာ့ဘူးလားဆိုတာ ပိုေသခ်ာေအာင္ အဲဒီအခန္းကို သြားၾကည့္ဦးမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ အိမ္ကေန ခါတိုုင္းထက္ ေစာျပီး ထြက္လာခဲ့တယ္။ အလုပ္ကိုုေရာက္ေတာ့ စားပြဲေပၚမွာ စာအိတ္ျဖဴတစ္လံုး တင္ထားတာ ေတြ႔ရတယ္။ ထိုင္ခံုမွာ ဝင္မထိုင္ေသးခင္ မတ္တပ္ရပ္လ်က္ကပဲ စာအိတ္ကို ဖြင့္ၾကည့္လိုုက္တယ္။ အထဲမွာ စာရြက္ေခါက္တစ္ခုုနဲ႔အတူ ေငြစကၠဴ အနည္းငယ္ ရွိေနတယ္။ စာရြက္ထဲမွာ ေရးထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ ဒီရံုးမွာ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေနတဲ့ အန္တီ ျပီးခဲ့တဲ့ တစ္ပတ္က ကားတိုက္ခံရလို႔ ေဆးရံုတင္ထားတာ၊ မေန႔ကပဲ ဆံုးပါးသြားလို႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူေငြထည့္ဖို႔ အေၾကာင္းပဲ။ (ဒီကရံုုးေတြမွာက သာေရး နာေရးဆိုု ဒီနည္းနဲ႔ပဲ အလွဴေငြ / ကူေငြ ေကာက္ေလ့ရွိတယ္။ ကိုုယ္ထည့္ခ်င္သေလာက္ေငြကိုု စာရြက္ေပၚမွာ နာမည္နဲ႔အတူေရးျပီး ပိုုက္ဆံကိုု စာအိပ္ထဲထည့္၊ တစ္ေယာက္ျပီး တစ္ေယာက္ လက္ဆင့္ကမ္းလိုုက္ၾကတာမ်ိဳး။) ျဖစ္မွျဖစ္ရေလလိုု႔ ေတြးျပီး စာရြက္ေပၚ နာမည္ေရးေနရင္းမွာ အခန္းထဲကိုုဝင္လာတဲ့ အမ်ိဳးသားႏွစ္ေယာက္ သူတိုု႔အခ်င္းခ်င္း ေျပာေနၾကတဲ့ စကားသံေတြက - အာရံုုမစိုုက္ရပါပဲ - နားထဲကို တန္းတန္းမတ္မတ္ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ သူတိုု႔ေျပာေနတာ တျခးေတာ့မဟုုတ္… ဆံုးပါးသြားတဲ့ သန္႔ရွင္းေရး အန္တီအေၾကာင္းပဲ။ အန္တီဟာ သန္႔ရွင္းေရးအလုုပ္သမား ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း သူ႔အလုပ္ကိုသူ အင္မတန္ေလးစားတဲ့အေၾကာင္း၊ ေတာ္ရံုေနမေကာင္းျဖစ္ရင္ေတာင္ အလုပ္နားရက္ ယူေလ့မရွိတဲ့အေၾကာင္း၊ အဲဒီေန႔က အလုုပ္ကိုု အလာ ရံုုးေရွ႔က ကားလမ္းကိုု ျဖတ္အကူးမွာ မူးလဲသြားပံုုရျပီး ရုုတ္တရက္ အရွိန္မထိန္းႏိုုင္တဲ့ ကားက ျဖတ္ၾကိတ္သြားတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ သူ႔ေခါင္းတစ္ျခမ္းဟာ လမ္းမေပၚမွာ ျပားကပ္သြားတဲ့အေၾကာင္း၊ ျပီးေတာ့ ဒီေလာက္ၾကီးမားတဲ့ ေဝဒနာၾကီးကိုု တစ္ပတ္ေလာက္ ခံစားသြားရေသးတယ္ ဆိုုတဲ့ အေၾကာင္းေတြ…
သူတိုု႔ေျပာေနတဲ့ စကားေတြနားေထာင္ရင္း လူက မူးရိပ္ရိပ္ျဖစ္လာတာမို႔ နားထင္ကို လက္နဲ႔ေထာက္ျပီး ေနရာမွာ ခပ္ျမန္ျမန္ထိုင္ခ်လိုက္ရတယ္။

သက္ေဝ
(၁၅ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၇)
 
- ၂၀၁၇ November လ - Idea မဂၢဇင္းတြင္ ေဖၚျပျပီးျဖစ္သည္။

 
 

1 comment:

  1. ဖဘမွာ 'ေလေျပအလာ' ဆားခ်က္တာေလးဖတ္အၿပီး အသံျမည္ေနတဲ့ တံခါး ဖတ္သြားတယ္ ^_^
    ေလာကႀကီးထဲမွာ ကိုယ္လိုက္မမွီတဲ့ ထူူးဆန္းခ်က္ေတြ မ်ားလြန္းတယ္ မသက္ေရ။

    ReplyDelete

အမွတ္တရ ေရးခဲ့ပါ...