Wednesday, April 6, 2011

ခ်စ္ျခင္း၏ အစြန္းမ်ား

Daily Dislike ကို ေရးေနတုန္းမွာ ၾကားျဖတ္ၿပီး ဒီပိုစ့္ေလး တင္ခ်င္ပါတယ္…။
Invisible လူသားတေယာက္ကို အခ်စ္အေၾကာင္း ေျပာရေအာင္ ဆိုတဲ့ တက္ဂ္ပိုစ့္ ေရးေပးပါလားလို႔ ေျပာလိုက္လို႔ ေရးေပးလာတာပါ…။ စာနဲ႔ လိုက္ဖက္တဲ့ ပံုေလးေတြကိုပါ တခါတည္း ေပးလာတာမို႔ အေတာ္ အဆင္ေျပသြားတယ္…။ ခ်စ္ျခင္း၏ အစြန္းမ်ား တဲ့… ဖတ္ၾကည့္ပါအံုးေနာ္…။

*****


ခ်စ္ျခင္းဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာက တကယ့္ကို သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့လြန္းတယ္။ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ တမိသားနဲ႔ တမိသား အၾကားအျမင္ အေတြ႕အထိေတြနဲ႔ စြဲလမ္းမႈေတြ တစစ ပြားမ်ားဖို႔ မဟုတ္လား။ သူ႔ကို ကိုယ္လို၊ ကိုယ့္ကို သူ႔လို ျဖစ္ေအာင္ ခ်စ္ၾကဖုိ႔ဆိုတာ တကယ္တမ္း လြယ္လင့္တကူ ျဖစ္ေပၚေစတတ္တာမွ မဟုတ္တာ။ ဒါေပမယ့္ အမွန္တကယ္ ခ်စ္တတ္ၾကဖုိ႔ကိုေတာ့ ဘယ္သူကမွ သတိမျပဳတတ္ၾကပါဘူး။ ခ်စ္ျခင္းရဲ့ အစြန္းေတြရဲ့ေနာက္မွာ ေကာက္ေကာက္ပါရင္း ခ်စ္ျခင္းကိုပဲ အျပစ္ျမင္ အျပစ္ဖို႔ ေနတတ္ၾကစျမဲ။

သမုဒယသစၥာဆုိတဲ့ အစြဲေတြေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာဆိုတဲ့ အက်ိဳးေတြ ဆက္တိုက္ျဖစ္ဖုိ႔ ခ်စ္ျခင္းဆုိတဲ့ အရာေတြကို ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ ဖန္ဆင္းရင္း အျမဲအသင့္ျဖစ္ေနခဲ့ ၾကတာပဲမဟုတ္လား…

ကိုယ္တိုင္ေရးတဲ့ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းေတြထက္ အမ်ားသူငါ သိျပီးျဖစ္တဲ့ ဇာတ္လမ္းတပုဒ္နဲ႔ပဲ ခ်စ္ျခင္းရဲ့ အစြန္းေတြကို ခြဲထုတ္ၾကည့္မိတယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ အခ်စ္ဆိုတာ ပူေလာင္ျခင္းလား ေအးျမျခင္းလားဆုိတာ မွန္ၾကည့္သူေတြ မွန္ေရွ႕ရပ္သလိုမ်ိဳးပါ။ ရာမယဏဇာတ္ေတာ္ဆိုရင္ အာရွတိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ အစိမ္းသက္သက္မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။

ရာမယဏ ဇာတ္ေတာ္ကို အၾကမ္းဖ်င္း ၾကားဖူးနားဝေလာက္ေတာ့ သီခ်င္းေတြ စာေတြ ကဗ်ာထဲမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳး သီကံုးခဲ့ၾကတာမုိ႔ပါပဲ။ ဒီဇာတ္ေတာ္ထဲမွာ သနားဖို႔အေကာင္းဆံုးသူက ဒႆဂီရိပဲ မဟုတ္လား။ သူရဲ့ ေဆြမ်ိဳးညာတိေတြ သူ႕ရဲ့အာဏာ ေနာက္ဆံုး သူ႔အသက္ အရာအားလံုးကို ဆံုးရွံဳးရသည္အထိ ခ်စ္ျပခဲ့တာ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ့ ခ်စ္ျခင္းကို သူ မထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ခ်စ္ျခင္းရဲ့ အစြန္းဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာအရပ္ေတြဆီ ေျပးထြက္ရင္း ေနာက္ဆံုး အရွံဳးေတြ ပူေဆြးျခင္းေတြ ငိုေၾကြးျခင္းေတြကို လက္ဝယ္ပိုက္ခဲ့ရတဲ့ သူ႔အျဖစ္က အားလံုးအတြက္ ဥပမာျပဳစရာ လူၾကမ္း လူရမ္းကားၾကီးရယ္လုိ႔ အျပစ္ဖုိ႔စရာ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။

လကၡဏာရဲ့ အနစ္နာခံစြန္႔လႊတ္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ။ ဒီေမတၱာက ေအးျမမႈရဲ့ သရုပ္ပါ။ မိမိခ်စ္ခင္သူရဲ့ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕ေပ်ာ္ရႊင္မွုကို ေဘးကေန ၾကည့္ရင္း မိမိကိုယ္တိုင္ ပီတိေသာမနႆျဖစ္ေစဖုိ႔ဆုိတာ ခက္ခဲတဲ့ အရာ။ အသြားရွိတဲ့လမ္းေပမယ့္ အမွန္စစ္စစ္ ေလွ်ာက္ဖို႔ေတာ့ ခက္တယ္။ ကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီလမ္းကို ျငင္းပယ္ျဖစ္မိမယ္ ထင္တယ္။ ပိုးဖလံမ်ိဳးဆိုတာ မီးကိုပဲ တိုးတယ္လုိ႔ ဆုိတာကိုး။

သီတာရဲ့ သစၥာ။
ခုေခတ္အခါထဲမွာ သစၥာဆုိတဲ့ စကားလံုးကို စာအုပ္ေတြထဲမွာပဲ သံုးႏႈန္းၾကေတာ့တယ္ ထင္ပါတယ္။ မိမိခ်စ္သူ အိမ္ေထာင္ဖက္အတြက္ သစၥာေစာင့္သိဖုိ႔ဆိုတာ ယံုတမ္းစကားေတြလို႔ ထင္ေနမိတယ္။ ခ်စ္သူဆိုတဲ့အရာမွာတင္ပဲ ထည္လဲအျပိဳင္ သူႏိုင္ကိုယ္ႏုိင္ ၾကဲရံုမကဘူး အိမ္ေထာင္ဖက္ ျဖစ္လာေတာ့လည္း ေဝးေနလို႔၊ ခြဲေနရလို႔၊ အေနနီးစပ္သြားလို႔ စတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ (တကယ္က အေၾကာင္းျပခ်က္ဆုိတာ ရွာတတ္တဲ့သူေတြအတြက္ အရာ အေထာင္ အေသာင္းမက) ေတြနဲ႔ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ျခင္းကို ထမင္းစားေရေသာက္လို က်ဴးလြန္းတတ္ၾကျပန္တယ္။ သူတပါးလက္ေအာက္မွာ ျခိမ္းလုိ႔ တခါ ေျခာက္လုိ႔ တမ်ိဳး ေခ်ာ့လို႔ တသြယ္ နည္းမ်ိဳးစံုသံုးေပမယ့္ ခိုင္က်ည္တဲ့ မယ္သီတာရဲ့ သစၥာတရားကိုေတာ့ ဒီဇာတ္လမ္းမွာ အသိအမွတ္ မျပဳပဲကို မေနႏုိင္ဘူး။ ခုေခတ္ခါမ်ိဳးဆို မယ္သီတာ ဒႆကေတာ္ ခပ္လြယ္လြယ္နဲ႔ လုပ္လိုက္မွာ မုခ်အမွန္ပဲ။

ရာမ ရဲ့ ပူေလာင္ျခင္းမ်ား။ ရာမရဲ့ ခ်စ္ျခင္းေတြက ဒႆေလာက္မျပင္းထန္သလို လကၡဏာေလာက္လည္း မေအးခ်မ္းျပန္ဘူး။ သီတာပါသြားျပီဆုိတဲ့ေနာက္ကို တေကာက္ေကာက္လိုက္ရင္း သံသယဆုိတဲ့ ပူေလာင္ျခင္းေတြကို ပ်ိဳးယူခဲ့တာ။ သီတာကို ပိုင္ပိုင္ျပန္္လည္ရရွိသည့္တိုင္ အစြန္းအထင္းရွိခဲ့ဖူးတဲ့ အထည္တခုလို ၾကည့္ခဲ့တဲ့ ရာမ ရင္ထဲက ပူေလာင္ျခင္းကို ကူးယူခံစားမိတယ္။ တရွိန္ျငီးျငီးနဲ႔ပါ။

အထက္က ခ်စ္ျခင္းေတြအျပင္ ေနာက္ထပ္ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမေတြရဲ့ ခ်စ္ျခင္းကိုပဲ ဒီဇာတ္ထဲမွာ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားျပန္တယ္။ လကၡဏာရဲ့ အတိုင္းမသိ အစ္ကိုအေပၚမွာ ေပးဆပ္ျခင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္ကာကြယ္ျခင္းေတြက ဒီေခတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုမွ အစရွာလုိ႕ မရႏိုင္ေတာ့။ အစ္ကိုကလည္း သူ႔အတၱနဲ႔ သူ၊ ညီကလည္း သူ႔အတၱနဲ႔ သူ မင္းလမ္းမင္းသြား ငါ့လမ္းငါသြားဆုိတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေတြပဲ ေတြ႕ရတာမ်ားပါတယ္။ သုခ်ိပ္နဲ႔ ဘာလီလို သူတျပန္ကိုယ္တျပန္သတ္ၾကမယ့္ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြ မ်ားသည္ထက္ မ်ားမယ္ထင္ရဲ့။

ေသသြားတဲ့သားႏွစ္ေယာက္အတြက္ မိခင္ရဲ့ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအစြန္းကိုလည္း ျမင္ေတြ႕ႏိုင္တယ္။ သူသာ ဒႆကို မတိုက္တြန္းခဲ့ရင္ ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳး တခ်ိန္လံုးေတြးေနမိတယ္။ မိခင္တေယာက္ရဲ့ ေသာကအပူမီးကို ခံစားနားလည္ေပးႏုိင္ေပမယ့္ အမ်က္သိုကလဲ့စားေခ်ဖို႕အထိေတာ့ လိုက္ေလ်ာမေပးခ်င္မိဘူး။ ေသသူမရွိတဲ့ အိမ္က မုန္ညင္းဆီ အေတာင္းခိုင္းမယ့္ လူမရွိတဲ့အတြက္ ဒီမိခင္ ဒီလိုျဖစ္ရတယ္လုိ႔ပဲ ယူလိုက္ရပါတယ္။

ရာမနဲ႔ ဒႆရဲ့ လက္ေအာက္ခံေတြက သူတုိ႕ရဲ့ အၾကီးအကဲအေပၚခ်စ္ျခင္းေတြ။ ေခါင္းေဆာင္ရဲ့ ေနာက္ကို ေတာက္ေလွ်ာက္လိုက္ပါဖို႔ ဆိုတာ ေခါင္းေဆာင္ရဲ့ အာဏာတည္တံ့မႈပါပဲ။ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြရဲ့ ခ်စ္ခင္ကိုးစားမႈကို ရမွသာ မိမိသြားလိုတဲ့လမ္း၊ မိမိခင္းလုိတဲ့လမ္းကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္ေရာက္မယ္ မဟုတ္ပါလား။ ေခါင္းေဆာင္ကလည္း ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းပီပီသသနဲ႔ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြကို ရင္ဝယ္မျခား ခ်စ္ခင္ဖုိ႔လည္း လုိအပ္ပါတယ္။

ဇာတ္လမ္း တခုလံုးကို ခ်စ္ျခင္းဆိုတဲ့ အရာေတြနဲ႔ပဲ ထံုမႊမ္းေနခဲ့တာ။ ခ်စ္ျခင္းေတြမွာ ေအးျမတဲ့ခ်စ္ျခင္းေတြ၊ ရမၼက္ဆႏၵေတြနဲ႔ ပူေလာင္ျပင္းျပတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေတြ၊ ညီကိုေနာင္ရင္း ခ်စ္ခင္ျခင္းေတြ၊ မိဘနဲ႔ သားသမီးဆုိတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေတြ အမ်ိဳးစံု။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတိုင္းမွာ အစြန္းေတြရွိတတ္ပါတယ္။ အစြန္းေတြကို ႏိုင္ေအာင္ ကိုင္တြယ္ျပီး ျပည့္စံုေအးျမတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေတြ အတိုင္းမသိ မ်ားသည္ထက္မ်ား လာခဲ့ရင္ျဖင့္ ဒီေလာကမွာ အခ်စ္ဆုိတဲ့ အရာထက္ ပိုခ်ိဳျမိန္တဲ့ အရာ ရွိေတာ့မယ္ မဟုတ္ပါဘူး……………………


*** Invisible လူသားေရ… စာအတြက္ေရာ… ပံုအတြက္ပါ ေက်းဇူးေနာ္…။


20 comments:

  1. ဒီအခ်စ္အေၾကာင္းလဲ ဖတ္လို႔ေကာင္းတာပဲ.. း)

    ReplyDelete
  2. ဖိတ္စင္တတ္ေသာ အခ်စ္မ်ား... :P

    ReplyDelete
  3. Invisibleလူသားက..ဘယ္သူလဲ..။ မိနီရဲ႔ ပိုင္ရွင္လို႔ပဲ ထင္ပါတယ္။ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္..ပုိ႔စ္ေလးကိုႀကိဳက္ပါတယ္။
    း)

    ReplyDelete
  4. ဟင္..နာမည္က်န္ခဲ႔တယ္..ဘယ္လိုဖစ္တာလဲ။ အေပၚက မ်ားေနာ္။

    ReplyDelete
  5. invisibleလူသားဆိုတာရယ္၊ အေရးအသားရယ္၊ ပံုရယ္ေပါင္းၿပီး ၾကည့္လိုက္ေတာ့...
    အဲ့ဒီ လူသားကို သူ ့စာေဟာင္းေတြၾကိဳက္တဲ့အၿပင္ စာသစ္ေတြဖတ္ခ်င္ေနတဲ့ အေၾကာင္း ေၿပာေပးပါ မမသက္ေဝ

    ReplyDelete
  6. ဂႏၶ၀င္၀တၳဳ တပုဒ္ကို ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ ေရးထားတာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။
    ဖတ္ခြင့္ရလို႔ ေက်းဇူးပါ Invisible လူသားေရ

    ReplyDelete
  7. အင္း အခ်စ္အေၾကာင္းကို အဲလိုေလး နမူနာေလးနဲ႔ ေရးေတာ့လဲ ေကာင္းသားပဲ....


    ခင္တဲ႔
    မိုးေငြ႔

    ReplyDelete
  8. ဒီလက္စလက္နကို သိသလိုပဲ :))

    ReplyDelete
  9. Invisible ဆိုပင္မဲ့ လက္ေရးလက္သားကေတာ့ အရင္တိုင္းပဲလို႕ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ တိတ္တဆိတ္ေရးထားတဲ့ ပိုစ့္ေလးေတြကိုလည္း ဖတ္ခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ။ ဘာပဲေျပာေျပာ အမသက္ေဝကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ သူဆီက ရေအာင္ဆြဲထုတ္နိုင္လို႕။

    ReplyDelete
  10. စာေကာင္းေပမြန္ေလး တစ္ပုဒ္ပါပဲ၊ အေပြးျမင္ အပင္သိ ဆိုတဲ့ စကားေလးေတာင္ သတိရမိသား....၊ း)

    Invisible man ကို ေျပာလိုက္ပါဗ်ာ၊ ကိုယ္ပိုင္ဓါတ္ပံု ဆိုရင္ ေနာက္တခါ ပံုေပၚမွာ နာမည္တတ္ဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔လို႔၊ မေတာ္.. သူမ်ား ယူသံုးေနမွ ျဖင့္ဗ်ာ....။ း)

    ReplyDelete
  11. ေဖ့ဘြတ္မွာ တဂ္ပို႕စ္ေတြလိုက္ဖတ္ရင္း ဒီပုိ႕စ္ေလးဆီေရာက္လာတယ္။ စကားၾကံဳပါးခ်င္လုိ႕ ကြန္မန္႕ေတာ့ ေရးျဖစ္ေအာင္ ေရးဦးမွပဲလုိ႕...။ စာေတြအကုန္မဖတ္ရေသးတဲ့အတြက္ မေက်နပ္ေၾကာင္းကုိ Invisible လူသားကုိ ေျပာေပးပါ မမသက္ေဝ...။ :)

    ReplyDelete
  12. Invisibleလူသားဆိုလို႔ စိတ္၀င္စားမိသလုိ
    ေရးထားတာေလးဖတ္မိေတာ႔လဲ ပိုစိတ္၀င္စားဖို႕ေကာင္းေနျပန္တယ္.. လက္ရာရွင္ဟာ စာေတြေရးေနက် ေရးခဲ႔ဖူးတဲ႔ လက္ရာမ်ိဳးပါ။
    ဒီလိုစာေတြဖန္တီးႏိုင္သူတစ္ေယာက္က Invisible အျဖစ္ ပုန္းေအာင္းေနတာ မျဖစ္သင္႔ဘူး။ း)
    ဖတ္ခြင္႕ရလို႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

    ReplyDelete
  13. ဖတ္ႀကည္႕ လိုက္ေတာ့ ေသသပ္ လွပတ့ဲ အေရးအသားေလးေတြနဲ႕ အခ်စ္ အေႀကာင္းကို ရာမယဏ ဇာတ္ေတာ္ အထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြနဲ႕ ခိုင္းႏိႈင္း ေျပာျပသြားတာေလးမို႕ ႏွစ္သက္မိတယ္။ အေပၚမွာ ကြန္မန္႕ ေရးသြားတ့ဲ အစ္မေခ်ာ ေျပာသလိုပဲ စာအေရးအသား ေကာင္းလို႕ အ့ဲဒီလို ပုန္းမေနဘဲ ဘေလာ့ဂ္ သို႕မပာုတ္ ေနရာ တစ္ခုခုမွာ ကိုInvisible Man ေရးထားတ့ဲ စာေပေလးေတြကို အမ်ားကို ေ၀မွ်ပါလို႕။

    ReplyDelete
  14. ပုိ႔စ္ေလးကခ်စ္စရာေကာင္းတယ္ မ..
    ႈInvisible လူသား နဲ႔ မ ကိုေက်းဇူး..

    muahhhh..

    ReplyDelete
  15. သီတာရဲ႕ သစၥာ ဆိုတဲ့အပိုဒ္ေလးကို အင္မတန္ သေဘာက်မိတယ္....

    ခင္မင္လ်က္
    ေန၀ႆန္

    ReplyDelete
  16. ဒီပိုစ့္ေလးကို အားေပးၾကတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...
    Invisible လူသားကို ဒီေကာ္မန္႔ေတြကို လာဖတ္ဖို႔ ေျပာလိုက္ပါ့မယ္... သူ႔ဆီက စာအသစ္ေတြဖတ္ရဖို႔အတြက္လည္း ၾကိဳးစားၾကည့္ပါအံုးမယ္... း)))

    ReplyDelete
  17. အဲဒီ Invisible လူသား ကို ေျပာေပးပါဦး။
    စာျပန္ေရးပါ။ ဘေလာ့ ျပန္ဖြင့္ပါ...လို႔။

    မခ်ိဳ

    ReplyDelete
  18. သူက တစ္သက္လုံး ဘေလာ့ျပန္မဖြင့္ေတာ့ဘူးတဲ့လား အစ္မ? :(

    ReplyDelete
  19. ဟုတ္တယ္ေနာ္... ဒီအစြန္းေတြကို ႏိုင္နင္းဖို႔ပဲလိုတာ။ ေနာက္ အဲဒါက အခက္ဆံုး...

    မဖတ္ရတာၾကာတဲ့ Invisible လူသားရဲ႕ လက္ရာအတြက္ အစ္မသက္ေဝကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

    ReplyDelete

အမွတ္တရ ေရးခဲ့ပါ...