Thursday, November 6, 2008

ကေလးမ်ား၏ စိတ္ကို ေလ့လာျခင္း

ကြ်န္မေတြ ့ဖူးသမွ်ထဲတြင္ ျမန္မာမိဘ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ကေလးတို ့၏ စိတ္ခံစားခ်က္မ်ားကို အေရးမထားတတ္ၾက၊ အေလးအနက္ မယူတတ္ၾကေပ။ ကေလးတို ့ကို “ အို… သူတို ့က ကေလးေတြဘဲ… ဘာသိတာလိုက္လို ့… ထားလိုက္ပါကြာ... ကိစၥမရွိပါဘူး… သိပ္အေရးမၾကီးလွပါဘူး… ငယ္ပါေသးတယ္..“ စသည္ျဖင့္ လြယ္လြယ္ကူကူ ေပါ့ေပါ့ဆဆ သေဘာထားတတ္ၾကပံုမ်ား ကြ်န္မမ်က္ေစ့ေရွ ့တြင္ မၾကာခဏ ေတြ ့ျမင္ေနရသည္။

ကေလးဆိုသည္မွာ ပန္းပြင့္ကေလးတစ္ပြင့္ကဲ့သို ့ ႏုနယ္လွသည္။ ဖေယာင္းကေလးမ်ားသဖြယ္ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလွသည္။ ဖေယာင္းရည္ေလးမ်ား မာတင္းသြားသည့္ အခ်ိန္မေရာက္ခင္အထိ သူတို ့ေလးေတြကို လိုရာကို ပံုသြင္း ထုဆစ္ႏိုင္သည္။

သာမန္အားျဖင့္ သူတို ့၏ စိတ္ခံစားခ်က္ကေလးမ်ားကို သိသာေအာင္ မေဖၚျပတတ္ၾကဟု ထင္ရေသာ္လည္း တကယ့္ လက္ေတြ ့တြင္ ကေလးငယ္မ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ နီးနီးကပ္ကပ္ ေလ့လာၾကည့္ပါက သူတို ့၏ စိတ္ခံစားမႈကေလးမ်ားကို သူတို ့၏ အသက္အရြယ္ အပိုင္းအျခားအလိုက္ ထင္ထင္ရွားရွားပင္ ျပသတတ္ၾကသည္ကို ေတြ ့ျမင္ႏိုင္ပါသည္။

သူတို ့သည္ စကားမေျပာတတ္ေသးခင္ အခ်ိန္ေလးေတြမွာပင္ သူတို ့၏ စိတ္ခံစားမႈမ်ား၊ သူတို ့၏ လိုအင္ဆႏၵမ်ားကို အမူအရာေလးမ်ား၊ မပီမသ ၀ူး၀ူး၀ါး၀ါး အသံကေလးမ်ားႏွင့္ ခ်စ္စဖြယ္ ထုတ္ေဖၚျပသတတ္ၾကသည္။ အလိုဆႏၵမျပည့္၀လွ်င္ ငိုတတ္လာၾကသည္။ အသက္ တစ္ႏွစ္၀န္းက်င္ စကား စတင္ ေျပာတတ္လာေသာ အ႐ြယ္၌ သူတို ့၏ ဆႏၵမ်ားကို စကားလံုးေလးမ်ားျဖင့္ ပံုေဖၚ ျပသတတ္လာၾကသည္။ လြယ္လြယ္ကူကူ အသံထြက္လို ့ ေျပာလို ့ရေသာ Verbs မ်ား ကို အသံုးခ်၍ လူၾကီးမ်ားကို လက္ညွိဳးကေလးေတြ တညႊန္ညႊန္ျဖင့္ သူတို ့လိုရာကို ေတာင္းဆိုတတ္လာၾကသည္။ ကေလးမ်ားသည္ အသက္ ၆ လမွ ၁၈ လ အတြင္းတြင္ အျပစ္အကင္းစင္ဆံုး၊ ခ်စ္စရာ အေကာင္းဆံုး ကာလ အပိုင္းအျခားအျဖစ္ ေတြ ့ျမင္ရတတ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ေလာက္အထိေတာ့ မိဘႏွင့္ ကေလးတို ့အၾကားတြင္ ျပႆနာ ၾကီးၾကီးမားမား မရွိတတ္ၾကေသးေပ။

ေက်ာင္းေနခ်ိန္ အသက္ ၄ႏွစ္ ၅ ႏွစ္ အ႐ြယ္တြင္ ျပႆနာ အခ်ိဳ ့ စတင္ေလၿပီ…။ ေက်ာင္းမသြားခ်င္ေသာေၾကာင့္ မနက္တိုင္း ငိုငိုေနေသာ ကေလးမ်ား၊ ေက်ာင္းမွာ စာလိုက္မေရးေသာ ကေလးမ်ား၊ ေက်ာင္းကို ထည့္ေပးလိုက္ေသာ ထမင္းဘူးကို လံုးလံုးမွ မထိ မတို ့ေသာ ကေလးမ်ား၊ ေက်ာင္းမွာ စာအုပ္ေပ်ာက္ ခဲတံေပ်ာက္ ခဲဖ်က္ေပ်ာက္၊ ေက်ာင္းမွာ ဟိုဟာက်န္ခဲ့ ဒီဟာက်န္ခဲ့ႏွင့္ ေမ့က်န္တတ္ၾကေသာ ကေလးမ်ား…. မ်ားစြာရွိၾကသည္။ ထိုအခါ မိဘတို ့၏ အားမလို အားမရမႈ၊ အလိုမက်မႈ၊ စိတ္တိုမႈမ်ားႏွင့္ အတူတူ ေဒါသစိတ္တို ့ စတင္ျဖစ္ထြန္းလာၾကေလသည္။

အမွန္ဆိုပါက ထိုေဒါသတို ့ကို ေနာက္မွာ ခဏထားၿပီး အေၾကာင္းရင္း အေျခခံကို ဦးစြာ ေဖြရွာသင့္သည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ ဤအသက္အ႐ြယ္ေလးတြင္ မိဘတို ့ရင္ခြင္မွ ခြဲခြာကာ တစိမ္းမ်ားၾကားထဲသို ့ စ စခ်င္း ၀င္ေရာက္ရေသာ အခ်ိန္တြင္ ကေလးငယ္တို ့အေနျဖင့္ ထိုအေနအထားကို ခ်က္ခ်င္း လက္သင့္မခံႏိုင္၊ အဆင္သင့္မျဖစ္ႏိုင္ ေသးသည္မွာ သူတို ့၏ အျပစ္ စိုးစဥ္းမွ် မရွိေခ်။

ကေလး ေဆးပညာ စာတမ္းမ်ားထဲတြင္ ေက်ာင္းစေနစဥ္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ကေလးမ်ားသည္ လက္စုတ္တတ္ျခင္း၊ လက္သည္းကိုက္ျခင္း၊ အက်ႌ ၾကယ္သီးမ်ားကို ကိုက္ျခင္း၊ ခဲတံမ်ားကို ပါးစပ္တြင္း၌ ငံုထားတတ္ျခင္း၊ အိမ္မွထည့္ေပးလိုက္ေသာ ခဲဖ်က္မ်ားကို တစ္စစီ ခ်ိဳးဖဲ့ပစ္တတ္ျခင္း၊ ဗလာစာအုပ္မွ စာ႐ြက္မ်ားကို အသားလြတ္ ဆုတ္ၿဖဲပစ္တတ္ျခင္း စသည့္အျပဳအမူတို ့ကို လုပ္ေဆာင္တတ္ၾကသည္ဟု ဖတ္ခဲ့ဖူးသည္။


ကေလး အမ်ားစုသည္ အိမ္မွာ မိဘ ဖိုးဖြား ဦးေလး အေဒၚ အကို အမတို ့ အနည္းဆံုးေတာ့ ကေလးထိန္း၊ တစ္ဦးမဟုတ္ တစ္ဦးတို ့၏ ဂ႐ုစိုက္ ေစာင့္ေရွာက္မႈမ်ားေအာက္တြင္ ၾကီးျပင္းလာရေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းသား အေယာက္ ၃၀၊ ၄၀ တို ့ကို ဆရာမ တစ္ဦး ႏွစ္ဦး တို ့က အုပ္ထိန္းၾကရေသာအခါ သူတို ့ အတြက္ လိုအပ္သေလာက္ လံုေလာက္ေသာ ဂ႐ုစိုက္မႈ (Attention) ကိုမရၾကေသာအခါတြင္ လုပ္မိလုပ္ရာကို လုပ္ၾကေသာ သေဘာပင္…။ ထိုအခ်က္ကို မိဘမ်ားအေနျဖင့္ ေကာင္းေကာင္းၾကီး နားလည္မႈရွိသင့္ၿပီး ေက်ာင္းမွ ရလာေသာ အျပစ္ေလးမ်ားကို ေဒါသႏွင့္ ဆီးၾကိဳၾကမည့္အစား စိတ္ရွည္ နားလည္မႈေလးမ်ားျဖင့္ အေျခအေနကို လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားေပးသင့္ပါသည္။

ေက်ာင္းေနၿပီး အတန္းအနည္းငယ္ရလာေသာအခါ ေက်ာင္းစာႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ျပႆနာ၊ စာေမးပြဲ ႏွင့္ ရမွတ္ အနည္းအမ်ား ျပႆနာမ်ား ကေလးႏွင့္ မိဘတို ့ၾကားတြင္ ေရာက္ရွိလာေလၿပီ….။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ပညာတတ္ေသာ မိဘႏွင့္ ပညာမတတ္ေသာ မိဘ… မည္သည့္ မိဘမ်ိဳးမဆို မိဘတိုင္း၏ တူညီေသာ အတၱတစ္ခုမွာ မိမိတို ့၏ သားသမီးမ်ားအေပၚတြင္ ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အလြန္ ့ အလြန္ ထူးခြ်န္ေစခ်င္ၾကျခင္းပင္။


ပညာတတ္ေသာမိဘမ်ားသည္ ကေလးမ်ားကို “ဒါေလးေတာင္ မတတ္ရေကာင္းလား… ဒီေလာက္ေလးေတာင္ မသိရေကာင္းလား… လြယ္လြယ္ေလးကို မွားခဲ့ရသလား…” ဟူေသာ စကားလံုးေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာျဖင့္ ျပစ္တင္႐ႈံ ့ခ် ဆူပူ ၾကိမ္းေမာင္း တတ္ၾကသည္။ ပညာမတတ္ေသာ မိဘမ်ားကမူ ကိုယ္တိုင္က ပညာ အေျခခံနည္းခဲ့၌ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေျခအေန မေပးခဲ့ၾက၍ ေသာ္လည္းေကာင္း အတန္းပညာ၌ ေကာင္းမြန္စြာ မတတ္ခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ သားသမီးမ်ားအလွည့္တြင္ အရမ္းကို ေတာ္ေစ တတ္ေစ ထူးခြ်န္ေစခ်င္ၾကၿပီး ေမွ်ာ္မွန္းထားသလို ျဖစ္မလာေသာအခါ အမ်က္ေဒါသမ်ား အလြန္အကြ်ံ ထြက္ေပၚ လာတတ္ၾကေလသည္။

စာေမးပြဲတို ့တြင္ ရမွတ္ ၁၀၀ မျပည့္မခ်င္း ကေလးမ်ား၏ ၾကိဳးစား အားထုတ္မႈအေပၚတြင္ လံုးလံုးမွ မေက်နပ္တတ္ၾကေခ်။ စာေမးပြဲတြင္ သခ်ၤာ အမွတ္ ၉၀ ရခဲ့ေသာကေလးကို “ေအာ္… သမီးေလးက ေတာ္လိုက္တာ… အမွတ္ ၉၀ ေတာင္ရခဲ့တယ္ ဟုတ္လား… (သို ့) အို… ၾကည့္စမ္း.. သားေလးက သခ်ၤာမွာ အမွတ္ ၉၀ ရခဲ့တယ္.. ေမေမ ဆုခ်ရေတာ့မွာေပါ့…” ဟု အားရ၀မ္းသာျဖင့္ ခ်ီးက်ဴးစကားေျပာတတ္ေသာ မိဘမ်ိဳး အေယာက္ ၁၀၀ တြင္ ၁၀ ေယာက္မွ ရွိပါေလစ ဟု ကြ်န္မ သံသယၾကီးစြာ ၀င္မိပါသည္။ “ၾကည့္စမ္း.. ဒီေလာက္ေတာင္ သင္ထား ေျပာထားတဲ့ၾကားက ၁၀ မွတ္ေတာင္ေရာ့လာခဲ့တယ္… မင္းက တယ္ရွမ္းသကိုး… (သို ့) အေျဖေတြရရင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္စစ္ခဲ့ပါလို ေမေမ မွာထားရဲ ့သားနဲ ့ ခုေတာ့ ၾကည့္စမ္းပါအံုး… ၁၀ မွတ္ဖိုးၾကီးမ်ားေတာင္ ေတာင္ မွားခဲ့တယ္… (သို ့) ၁၀ မွတ္ဆိုတာ နဲတဲ့ အမွတ္လား… သြား.. ယူမလာခဲ့နဲ ့ Report Book… ေမေမ လက္မွတ္ထိုးမေပးႏိုင္ဘူး” ဟု ဆူပူတတ္ေသာ မိဘမ်ိဳး ဒီေလာကၾကီးမွာ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ေတာင္ရွိေနပါသလဲ…။

ထိုကဲ့သို ့ မိဘမ်ား အျပစ္တင္ ဆူပူေနေသာအခ်ိန္တြင္ ကေလးမ်ားအေနျဖင့္ ျပန္လည္ ခြန္းတံု ့ျပန္ ႏႈတ္လွန္ထိုး၍ ေျပာစရာ အခြင့္အေရးမရွိပါ။ အထူးသျဖင့္ ကြ်န္မတို ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ထံုးထမ္းစဥ္လာအရ လူၾကီးေတြကို ျပန္မေျပာရ… ငရဲၾကီးတတ္သည္... ဆိုတာ သူတို ့ေလးေတြ စိတ္ထဲမွာ အ႐ိုးစြဲလို ့ ေနၾကသည္။ ျပန္ေျပာပါက မိဘတို ့ ပိုပို ေဒါသထြက္႐ံုသာရွိလိမ့္မည္ကို သူတို ့ေလးေတြ နားလည္ၾကသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ဆူသမွ်ခံကာ အသာၿငိမ္ေနတတ္ၾကသည္။ ၀မ္းနည္းစြာျဖင့္ ငိုခ်င္လဲ ငိုေနႏိုင္ပါသည္။

သို ့ေသာ္ သူတို ့ေလးေတြရဲ ့ စိတ္ထဲမွာ၊ ရင္ထဲမွာ သူတို ့ေလးေတြရဲ ့ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ စကားလံုးေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ၊ ဆင္ေျခ (သို ့) ေျဖရွင္းခ်က္ တစ္ခုခုရွိေကာင္း ရွိေနႏိုင္သည္ဟု ဘယ္မိဘမွ ရိပ္မိ သတိထားမိၾကမည္ မထင္္။ သတိထားမိလဲ အေရးအရာလုပ္ကာ အေလးအနက္ထား ေမးျမန္း ေျပာဆို နားေထာင္ၾကလိမ့္မည္ မထင္။ မိဘမ်ားအေနျဖင့္ သူတို ့ေတြရဲ ့ အမွတ္ ၉၀ တန္ ၾကိဳးစားမႈေလးအေပၚမွာ ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာ အသိအမွတ္ျပဳၾကရမယ့္အစား ၁၀ မွတ္တန္ အမွားေလးေပၚမွာ စကားလံုးေပါင္း၊ ေဒါသေပါင္း မ်ားစြာျဖင့္ အဆံုးသတ္ သင့္ပါသေလာ…။

ထိုအျခင္းအရာ၏ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္ႏွင့္ ကေလးမ်ား၏ စိတ္ခံစားခ်က္တို ့ကို အေလးအနက္ထား၍ ထည့္သြင္း စဥ္းစား ၾကည့္ၾကေစခ်င္ပါသည္…။ အနာဂတ္ကာလတြင္ တိုးတက္ေသာ လူ ့ေဘာင္ ေလာကၾကီးထဲသို ့ အေနအထားအမ်ိဳးစံု ၊ ပံုပန္းသ႑ာန္ အမ်ိဳးစံုျဖင့္ လူတန္းစား အလႊာအသီးသီးသို ့ ရွင္သန္၀င္ေရာက္လာမည့္ လူသားေလးမ်ား၏ ႏုနယ္ေသာ စိတ္အေတြးေလးမ်ားကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး အေလးအနက္ထား ဂရုစိုက္ကာ အခြင့္အေရးမ်ား ေပးၾကေစခ်င္ပါသည္။



ဆက္ေရးပါဦးမည္။


12 comments:

  1. အစ္မေရ..
    ကိုယ့္အလွည့္မွာ ဒီလိုမိဘမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္ ဆင္ျခင္မယ္။ ဆက္ရန္ကို ေစာင့္ဖတ္ေနပါတယ္..

    ReplyDelete
  2. ဆက္ပါ သက္ေ၀။
    စိတ္၀င္စားစြာ ေစာင့္ေမွ်ာ္လ်က္ပါ။

    ReplyDelete
  3. အစ္မေရ
    ဒီေနရာမွာ မိဘေတြရဲ႕ Education နဲ႔ Knowledge နဲ႔လည္း ဆုိင္မယ္ထင္ပါတယ္။ သိပ္ေတာ့နားမလည္ေပမယ့္ ၀င္ပြားတာပါ။
    ကေလးေတြကေတာ့ ျဖဴစင္ပါတယ္။
    အနာဂတ္လူေတာ္လူေကာင္းျဖစ္ဖုိ႔ လက္ဦးဆရာ ျဖစ္တဲ့ မိဘရဲ႕ ပဲထိန္းမႈ၊ လမ္းညႊန္မႈ၊ ကိုင္တြယ္ မႈေပၚ အမ်ားႀကီး မွီတည္ပါတယ္ဆုိတာ ....
    http://winzaw-mdy.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. u r right.
    i agreed with u

    ReplyDelete
  5. အမ ေရလည္ေကာင္းတယ္..
    ကေလးအေမေတြ ဖတ္ၾကပါဗ်ိဳ႔...
    မိဘေတြဆိုတာ ကေလးဘဝကို ျဖတ္ပီးမွ မိဘ ဘဝေရာက္တာပါဗ်ိဳ႔..။ ကိုယ့္အလွည့္မွာခံစားရတဲ့ အရာေလးေတြကို ႏိွဳင္းယွဥ္သံုးသပ္ပီး ကိုယ့္ကေလးေတြကို ကိုယ့္ငယ္ဘဝထက္ သာေအာင္ထားႏိုင္ၾကပါေစ ။ ဆံုးမႏိုင္ၾကပါေစလို့ ျမတ္ႏိုးလဲ ေထာက္ခံပါရေစဗ်ိဳ႔..။

    အမေရ.. ျမတ္ႏိုးလဲ အဲလိုမ်ိဳးစာအုပ္ ဖတ္ဖူးတယ္ ကေလးဆရာဝန္တေယာက္ပဲ စာေရးသူနာမည္မွတ္မိေတာ့ဘူး

    ကေလးမ်ားကိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ျခင္း ဆိုတဲ့ စာအုပ္ပါအမ
    ကေလးအေမတိုင္းဖတ္သင့္တဲ့ စာအုပ္ေလးပါ။
    အဟီး ျမတ္ႏိုး ငယ္ငယ္က ေလ်ွာက္ဖတ္တာ စာဆို ေတြ႔သမ်ွ အကုန္ဖတ္တယ္..

    ReplyDelete
  6. ျမတ္ႏိုးညႊန္းလို႔ လာဖတ္ပါတယ္ဗ်ား။ ဆက္ေရးပါဦး။ မသိတာေလးေတြလဲ သိလာရတာေပါ႔။ ခုထိေတာ႔ ကေလးေတြကိုဆူပူဖို႔နဲ႔ ရိုက္ဖို႔ကိစၥေတြကေတာ႔ ကလူသစ္ေရွာင္ရန္ထဲမွာ ပါပါတယ္။ နားလည္မႈရဖို႔အေရးၾကီးတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။

    ReplyDelete
  7. အမေရ ကေလးေတြကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ပုံနည္းေတြကို စိတ္ဝင္စားပါတယ္ အမေရ...
    ဆက္ဖတ္ဖို႔ ေစာင့္ေနပါတယ္...

    အမ Pan Nwe ဆီမွာ လည္း ေရးထားတာရွိတယ္..
    http://jewelofjewel.blogspot.com/2008/09/your-child-is-interrupting.html

    စာညႊန္းတာပါ အမ..
    း)

    ReplyDelete
  8. အမေရ..
    မသက္ေ၀က က်ေနာ္ မေကအိုအမ္ဖက္မွာေတြ႔တဲ့
    မသက္ေ၀ လားေတာ့မသိ..
    က်ေနာ္..အစကေတာ့ သမီးရဲ႔ အမွတ္မ်ားျခင္း
    နည္းျခင္းကို မေတာင္းဆိုပါဘူး။။
    အျပဳအမူ။ အေနအထိုင္ (ဥပမာ ေပါင္ေစ့ထိုင္ျခင္း)
    အေျပာအဆို ေတြကိုပဲ ေတာင္းဆိုပါတယ္။
    ဒါေပမယ့္...ဒီနွစ္မွာ အမွတ္ကိုပါေတာင္းဆိုမိပါတယ္။။
    ကိုယ္က မေတာင္းဆိုေတာ့..သူက ပိုျပီးေပါ့ေလွ်ာ့ပါတယ္။။ အခုခ်ိန္ထိေတာ့ ကေလးကိုအမွတ္နည္းလို႔ မရိုက္မိေသးပါဘူး။။
    ကေလးေတြကို ရိုက္တိုင္း မလိမၼာပါဘူး။
    ပိုျပီးဆိုးလာေတြလည္း ဒုနဲ႔ေဒးပါ..
    (ကိုယ္ေတြ႔...အခုမရိုက္ေတာ့ဘူး..၀န္ခံရရင္
    အရင္က နည္းနည္းဆို ရိုက္တတ္ပါတယ္..အခုေတာ့
    တက္လာတဲ့ေဒါသကို ေရဖ်န္းျပီး..ကေလးနားလည္ေအာင္ေဆြးေႏြးပါတယ္)

    ReplyDelete
  9. သက္ေ၀ေရ… တို ့RIT ပထမနွစ္ တေလွ်ာက္လံုး စိတ္ဆင္းရဲခဲ့ရတာကို သတိသြားရတယ္…
    ဆရာ၀န္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ အေဖရည္မွန္းခ်က္ကို တို ့မျဖည့္ေပးနိုင္ခဲ့လို ့ အေဖက ေန ့တိုင္းလိုလုိ ဆူတယ္… အေဖက သားသမီးကို မိဘထက္ ထူးခြ်န္ရမယ္… အဲဒါမွ generation ျမင့္ျမင့္လာမယ္လို ့ စိတ္အားျပင္းထန္ခဲ့တာ….
    အေမကေတာ့ ေရာက္ရာေနရာ ထူူးခြ်န္ေအာင္လုပ္လို ့ ဆံုးမတယ္…
    ပထမနွစ္ကေလလိုက္တဲ့စိတ္… ဒုတိယနွစ္ေရာက္ေတာ့ Section Bေတာင္ ေရာက္သြားတယ္…
    အေမက အားေပးတယ္… စိတ္မေလပဲ ေရာက္ရာေနရာမွာ ထူးခြ်န္ေအာင္ ၾကိုးစားရင္ ေအာင္ျမင္တဲ့သူ ျဖစ္မွာပဲတဲ့…
    ဒုတိယနွစ္က်ေတာ့ ျပန္ၾကိုးစားခဲ့ေတာ့ အမွတ္ေတြ ျပန္ေကာင္းျပီး အေဖလဲ မဆူေတာ့ဘူး…
    တို ့စိတ္ထဲမွာ ဆရာ၀န္ကို အေဖ့အတြက္သာ လိုခ်င္ခဲ့တာ… သိပ္မက္မက္ေမာေမာ မရွိလွဘူး… ၀ါသနာကလဲမပါဘူး….
    ကိုယ့္အလွည့္က်ေတာ့ သားေလးကို သူ၀ါသနာပါရာပဲ ထူးခြ်န္ေအာင္ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးမယ္လို ့ စိတ္ကူးထားတယ္… ကိုယ့္ျဖစ္ခ်င္တာကို သူ ့ကို လုပ္ခိုင္းတာ သူ ့အေပၚမတရားသလိုပဲေလ….

    ReplyDelete
  10. ခ်ိဳသင္း မိဘကေတာ႔ ကေလးေတြအေပၚမွာ သိပ္မလႊမ္းမိုးဘူး။ ဘာမွ force နဲ႔ မေျပာ၊ မလုပ္ခိုင္းဘူး။ ဒါေၾကာင္႔မ်ား ခ်ိဳသင္းလဲ တတ္ႏိုင္သမွ် ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ညွာခဲ႔ေလသလား၊ အေခ်ာင္ခိုခဲ႔ေလသလား ေတြးမိတယ္။
    ဒါေပမဲ႔ မတန္ခူး comment ေလးကို ဖတ္ၿပီး စိတ္မေကာင္းဘူး။ ခ်ိဳသင္းရဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြမွာလဲ အဲဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီးရွိၾကတာ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။

    ReplyDelete
  11. မသက္ေ၀.. ကေလးေတြအေၾကာင္း ဖတ္ရတာ စိတ္၀င္စားဖုိ႔ေကာင္းသလို ကုိယ္တုိင္လည္း တခ်ိန္မဟုတ္ တခ်ိန္ ၾကံဳေတြ႕ရမွာမုိ႔ ေသခ်ာဖတ္ေနတယ္ အမ (မုန္႔ဆီေၾကာ္ေတာ့ မရွိေသးဘူး... အဟီး.. )

    က်ေနာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္ကတည္းက အေဖက လုံး၀ မရုိက္ဘူး.. ဘာလုပ္ရမယ္လုိ႔လည္း မေတာင္းဆုိဘူး.. အေမကေတာ့ ေျပာစကား နားမေထာင္ရင္ သူမၾကိဳက္တာ လုပ္ရင္ ရုိက္ျပီး ဆုံးမတယ္... ဒါေပမယ့္ အေဖေရာ အေမေရာ ေျပာတာက စာၾကိဳးစားဖုိ႔ပဲ ေျပာတယ္.. အဆင့္ ဘယ္ေလာက္ရမွ ရမယ္တုိ႔ ဘာတုိ႔မေျပာဘူး.. မက်ရင္ ရျပီ။ အဟီး ... :D

    ReplyDelete
  12. Sin.. အားေပးတာ ေက်းဇူးပါ။ ညီမကို ဘယ္လိုေခၚရမလဲ ဆိုတာေလး ျမန္မာလို ေျပာျပေပးေစခ်င္ပါတယ္။

    မသီတာ... အားေပးတာ ေက်းဇူးပါ။ ဆက္ေရးထားပါၿပီေနာ္...။

    ကို၀င္းေဇာ္... ၀င္ပြားတာလို ့ မယူဆပါဘူး၊ ကိုယ္နားလည္သလို ေျပာၾကည့္ၾကတာေပါ့...။ အၿမဲလာဖတ္ၿပီး စာမူခေပးခဲ့တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ...။

    (ကို/မ) ေမာင္... ေက်းဇူး။

    ျမတ္ႏိုးေရ... စာလာဖတ္၊ စာမူခေပး၊ ညႊန္းေပးတာ ေက်းဇူးေနာ္...။ အၾကာၾကီး ခြဲမထားနဲ ့ေလ.. အခ်ိန္ရတာနဲ ့ ျမန္ျမန္ျပန္လာခဲ့ေနာ္...။ ေမွ်ာ္ေနမယ္...။

    သမီးရွင္ ကိုလူသစ္... ၾကိဳဆိုပါ၏။ ဆက္ေရးထားၿပီေနာ္... ဖတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးပါအံုးေလ...။

    နိနိ... ၾကိဳတင္ေလ့လာေနသည္ေပါ့... ဟုတ္စ...။ ညီမ ညႊန္းထားတာလဲ ဖတ္ၿပီးပါၿပီ။ ေက်းဇူးေနာ္...။

    ေပါက္ေရ... ဟုတ္ပါတယ္။ ကေလးဆိုတာ ကိုယ္႐ိုက္ရင္လဲ ခံၾကရမွာပဲေလ...။ ႐ိုက္ၿပီးမွ ေနာင္တရၾကမယ့္အစား မ႐ိုက္ခင္မွာ ေဒါသကို ေရျဖန္းၾကတာေပါ့ေနာ္...။

    တန္ခူးေရ... တန္ခူးရဲ ့ Comment ေလး ဖတ္ရတာ စိတ္မေကာင္းဘူး။ မိဘဆိုတာေတာ့ ကိုယ့္သားသမီးကို အေကာင္းဆံုးေတြ ျဖစ္ေစခ်င္ၾကတာေပါ့ေနာ္...။ တန္ခူးရဲ ့ ေဖေဖကို တခ်ိန္ၾကရင္... (ဥပမာ.. တန္ခူး သားေလး အတန္းေက်ာင္းတက္ၿပီး အမွတ္ေတြ ထြက္လာတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳး) တန္ခူး ကိုယ္တိုင္ နားလည္လာပါလိမ့္မယ္။
    ကိုယ့္ေတြ အလွည့္က်ရင္သာ သူတို ့ဆႏၵေလးေတြ၊ သူတို ့ ၀ါသနာေလးေတြကို လိုက္ေလ်ာႏိုင္ေအာင္၊ ေျမေတာင္ေျမွာက္ ေပးႏိုင္ေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ၾကိဳးစားၾကည့္ ၾကတာေပါ့ေနာ္...။

    ခ်ိဳသင္း... တို ့ေတြ ့ဖူးတဲ့ တခ်ိဳ ့မိဘေတြက ကိုယ့္သားသမီးကို ယံုၾကည္မႈ ရွိၾကတယ္ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြေပးထားတယ္.. ဒါေပမယ့္ အခြင့္အေရးကို အလြဲသံုးစားေတာ့ မလုပ္ရဖူးလို ့ ေျပာထားၾကတယ္။ တို ့မိဘေတြကေတာ့ အဲဒီေလာက္ မေလွ်ာ့ဖူး၊ ဒါေပမယ့္ တအားေတာ့ တဖက္စြန္း ေရာက္ေအာင္ မတင္းၾကပ္လွပါဘူး...။ အလယ္အလပ္ေပါ့...။

    ႏုေရ... ၾကိဳေလ့လာထားေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့...။ မုန္ ့ဆီေၾကာ္ေလး ရွိလာေအာင္ ဆုေတာင္းေပးတယ္ေနာ္...။ ဟီဟိ...

    ReplyDelete

အမွတ္တရ ေရးခဲ့ပါ...